۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۹:۴۰

موافقت شورای همکاری خلیج فارس با پیشنهاد ایران درباره همکاری تجاری

موافقت شورای همکاری خلیج فارس با پیشنهاد ایران درباره همکاری تجاری

شورای همکاری خلیج فارس شب گذشته با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آغاز مذاکرات درباره تاسیس منطقه آزاد تجاری موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شب گذشته در پایان یکصد و چهارمین نشست خود در جده در بیانیه ای با پیشنهاد ایران مبنی بر ازسرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به توافق درباره تجارت آزاد موافقت کردند.

عبدالرحمن العطیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در این نشست اعلام کرد که کشورهای عضو این شورا آمادگی دارند تا با ایران درباره تاسیس منطقه آزاد تجاری مذاکره کنند.

العطیه گفت : ایران پیشنهاد امکان ایجاد منطقه آزاد تجاری را در گذشته ارائه کرده بود، اما این موضوع این بار به شکل رسمی از طریق نامه وزیر امور خارجه این کشور مطرحشد.

به گفته العطیه، کمیته ای در شورای همکاری خلیج فارس جزئیات این مسئله را بررسی می کند.

اعضای شورای همکاری در بیانیه خود،همچنین خواستار حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران شدند.   

وزیران امور خارجه شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس همچنین از پیشنهاد جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر برگزاری کنفرانس بین المللی صلح حمایت کردند.

در این بیانیه از تمام طرف های ذیربط در روند صلح خواسته شد که برای برگزاری مذاکرات مستقیم در تمام زمینه ها در این کنفرانس حضور یابند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به سوریه بر ضرورت مشارکت کشورهای عربی در کنفرانس بین المللی صلح که قرار است در پاییز سال جاری برگزار شود، تاکید کردند.

کد خبر 544466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha