۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

مدیرکل محیط زیست فارس:

مجازات سنگین علیه قاتلان درختان بلوط در منطقه ارژن_پریشان

مجازات سنگین علیه قاتلان درختان بلوط در منطقه ارژن_پریشان

کوه چنار- مدیرکل محیط زیست فارس گفت: دادگستری شهرستان کوه چنار طی حکمی مجازات سنگینی برای متخلفین قطع درختان در منطقه حفاظت شده ارژن-پریشان صادر کرد.

حمید ظهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این ایام بخاطر مشکلات اقتصادی که وجود دارد متاسفانه روند بهره برداری غیر قانونی و قطع درختان با هدف تولید زغال در جنگل های زاگرس به شدت رواج پیدا کرده که آسیب غیر قابل جبرانی را به منابع طبیعی و تنوع زیستی منطقه زاگرس وارد می کند.

وی افزود: یکی از راهکارهای مقابله با این معضل برخورد جدی و قانونی با متخلفانی است که اقدام به قطع درختان و تولید زغال در جنگل می‌کنند که متأسفانه بخش عمده ای از آتش سوزی ها در مناطق مختلف جنگل وابسته به همین فعالیت ها است.

وی با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضا با متخلفین و تخریبگران محیط زیست گفت: با تلاش مامورین حفاظت محیط زیست دو شهرستان کازرون و کوه چنار طی یک ماه اخیر ۲ تن از متخلفین قطع درختان بلوط در محل کوه پهن منطقه حفاظت شده ارژن_پریشان دستگیر شده و پرونده علیه آنها تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی ادامه داد: پس از ارجاع پرونده تخلف به دادگستری شهرستان کوه چنار طی حکمی از سوی دادستان محترم متخلفین موظف به پرداخت شش میلیارد و195 میلیون ریال وجه نقد و تحمل شش ماه حبس به جرم قطع ۱۱۸ اصله درخت بلوط شدند.

ظهرابی با اشاره به افزایش تخلف در حوزه محیط زیست فارس گفت: در طول چند هفته اخیر حدود ده مورد از این تخلفات کشف و متخلفین دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که عمدتا در مناطق حفاظت شده مله گاله در نزدیکی شهرستان شیراز و ارژن_پریشان در منطقه کازرون و کوه چنار بوده است.

مدیرکل محیط زیست فارس خاطر نشان کرد: رسانه در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی نقش حائز اهمیت و اساسی دارد،قطعا اطلاع رسانی و بازتاب رسانه این برخورد ها با متخلفین می‌تواند مانع افرادی شود که در مرحله تصمیم گیری در جهت انجام این امرهای ناپسند و آسیب به محیط زیست خود هستند.

کد خبر 5445688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha