۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

فرماندار تویسرکان خبر داد؛

تامین زمین برای راه اندازی کتابخانه استاندارد در تویسرکان

تامین زمین برای راه اندازی کتابخانه استاندارد در تویسرکان

همدان- فرماندار تویسرکان از تامین زمین برای راه اندازی کتابخانه استاندارد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه امروز سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: یاد و خاطره ۲۴۰ هزار شهید در سراسر کشور و ۸ هزار شهید استان و ۷۵۰ شهید شهرستان تویسرکان را گرامی می‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز شهرستان میزبان شهید تازه تفحص شده است، خاطرنشان کرد: کتابخانه استاندارد برای شهرستان تویسرکان از جمله ضرورت‌های این شهرستان است.

فرماندار تویسرکان گفت: در آینده‌ای نه چندان دور کتابخانه ها پایگاه اصلی ترویج علم و دانش عمومی و مکمل دانشگاه‌های کلاسیک خواهند شد.

افشاری با بیان اینکه بنده ۱۵ هزار کتاب افراد صاحب نام را مطالعه کرده ام، بیان کرد: اگر ۶ ساعت مطالعه نکنم بیمار خواهم شد.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه ارتباط با کتاب روح انسان را زنده نگه می‌دارد، متذکر شد: کتابخانه محله امن است و کارگروه‌های اجتماعی شورا باید در کتابخانه ها برگزار شود.

افشاری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: زمین که مهمترین آیتم ساخت کتابخانه استاندارد است، تأمین شده و پیگیری جهت احداث این مهم را باید به صورت جدی انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها سهم نیم درصد کتابخانه ها را در راستای ترویج فرهنگ عمومی و کاهش تخلفات به موقع واریز کنند.

عاطفه زارعی در ادامه این جلسه با بیان اینکه تأمین و تجهیز کتابخانه های شهرستان با توجه به قدمت این شهرستان در خور شهرستان نیست، افزود: جهت احداث کتابخانه در شهرک قائم تویسرکان ۹۰ درصد اقدامات تملک زمین انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه رایزنی‌ها انجام شده تا کتابخانه فرسفج فروخته نشود، متذکر شد: همه آمارهای موجود نشان از فرهنگی بودن شهرستان تویسرکان دارد و کتابخانه های شهرستان مراجعه کنندگان زیادی دارند.

مدیرکل کتابخانه های استان همدان ادامه داد: پاکسازی معتادین اطراف کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان این شهرستان با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از این کتابخانه حائز اهمیت است.

زارعی با بیان اینکه تعداد ۱۰۳ روستا در شهرستان است که ۳ روستای بالای ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارای کتابخانه هستند؛ افزود: تعداد ۱۰۰ روستا وجود دارد که جمعیت آنها زیر ۱۵۰۰ نفر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی کتابخانه سیار جهت پوشش این روستاها خواهیم بود.

زارعی با تاکید بر اینکه پایتخت کتاب در شهرستان تویسرکان با همیاری و همکاری ارگان‌های ذیربط باید انجام شود، بیان کرد: تلاش داریم همه کتابخانه ها مجهز به وای فای شوند تا بتوانند از همه منابع و تحقیقات علمی استفاده نمایند.

کد خبر 5446005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha