۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد؛

انتقاد از عدم برگزاری مناسب جشنهای نیمه شعبان در همدان

انتقاد از عدم برگزاری مناسب جشنهای نیمه شعبان در همدان

همدان_مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت:با بررسی که دیشب داشتم در نیمه شعبان امسال آنطور که باید شاهد مراسم در شأن امام زمان (ع) نبوده ایم،بیشتر از گذشته در زمینه ترویج معارف اسلامی تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری روز جمعه در مراسم معارفه نماینده و رابط اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان درگزین و آغاز به کار نمایندگی تبلیغات اسلامی درگزین خواستار توجه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان شد و گفت: با ترویج فرهنگ قرآنی سبک زندگی مردم را به سمت زندگی قرآنی هدایت کنیم.

وی خطه درگزین را خواستگاه اخلاق و عرفان کشور دانست و افزود: عالم بزرگ اسلام ملأ حسین قلی شوندی از این شهرستان برای اعتلای اسلام در دنیا برخواسته اند.

وی با بیان اینکه باید از زحمات حجت الاسلام حسینی که تا پیش از این ریاست تبلیغات اسلامی دو شهرستان را بر عهده داشتند و از مدیران پرتلاش و موفق ما بوده‌اند تشکر کرد، افزود: حجت الاسلام خلجی از طلبه‌های شاخص و عامل است که امروز در شهرستان درگزین معرفی می‌شود.

نظیری با بیان اینکه مرحوم قاضی هم در مکتب عرفانی ملاحسین قلی شوندی تربیت شدند، اضافه کرد: به دنبال ایجاد سیر خط عرفان و اخلاق در درگزین هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر افزایش و گسترش حرکتهای قرآنی در استان همدان، اضافه کرد: مؤسسات قرآنی در منطقه درگزین باید گسترش یابد و قرآن را باید سر سفره مردم و سبک زندگی قرآنی و اسلامی ببریم.

وی با تصریح بر اینکه باید تلاش کنیم تا معرفت نسبت به امام زمان (ع) و معارف الهی در جامعه روز به روز افزایش یابد، اضافه کرد: با بررسی که دیشب داشتم در نیمه شعبان امسال آنطور که باید شاهد مراسم در شأن امام زمان (ع) نبوده‌ایم و باید بیشتر از گذشته در زمینه ترویج معارف اسلامی تلاش شود.

نظیری تلاش در جهت اصلاح زندگی مردم و ایجاد سبک زندگی قرآنی را لازمه تلاش‌های فرهنگی دانست و افزود: اداره تبلیغات اسلامی درگزین می‌تواند در ارتباط با ابعاد مختلف حوزه تبلیغات اسلامی مانند حوزه هنری انقلاب اسلامی که به دنبال امتداد اندیشه‌های انقلاب اسلامی در بخش هنراست معارف دینی را گسترش دهد.

حجت السلام ربیعی امام جمعه شهرستان درگزین هم از برگزاری کنگره بزرگداشت ملاحسین قلی شوندی در در زادگاهش شهرستان درگزین خبر داد و گفت: به همین منظور دبیرخانه کنگره تشکیل و هدف از این اقدام شناسایی این عالم برجسته جهان اسلام به نسل‌های جدید است.

کمیل خواستان فرماندار درگزین هم با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در شهرستان درگزین در حال شکل‌گیری است گفت: یکی از مشکلات شهرستان درگزین نبود فرهنگسرا است که برای ایجاد این مرکز هزار متر زمین و ۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص شکل گیری نهادهای فرهنگی از تلاش در جهت استقرار مجموعه سپاه نیز خبر داد و افزود: وضعیت کشور امسال نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.

خواستان با اشاره به توفیقات دولت در مسئله واکسیناسیون و مدیریت بازار، افزود: صف‌های طولانی مرغ و واکسن را از یاد نبرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا موفقیت‌ها بیشتر شود.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سابق شهرستان درگزین تجلیل و حجت الاسلام خلجی به عنوان نماینده تبلیغات اسلامی در شهرستان درگزین معرفی شد.

کد خبر 5449996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha