۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹

روزبه حصاری با مهر مطرح کرد؛

گرهی که به دست مدیران صداوسیما باز می‌شود/ از خلاقیت نترسیم

گرهی که به دست مدیران صداوسیما باز می‌شود/ از خلاقیت نترسیم

روزبه حصاری بازیگر سریال‌های تلویزیونی از لزوم ارائه فرصت برای رفتار خلاقانه توسط فیلمنامه‌نویسان توسط مدیران صداوسیما سخن گفت.

روزبه حصاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کلیشه‌ای شدن برخی موضوعات در تلویزیون و در سریال‌ها بیان کرد: وقتی می‌خواهیم درباره آثار هنری صحبت کنیم درباره فرم و محتوا با هم گفتگو می‌کنیم و صرفاً سوژه باعث دیده شدن یا اقبال عمومی یک اثر نخواهد شد بلکه نحوه پرداخت آن را متفاوت خواهد کرد. اینکه فیلمنامه و ساختار چگونه چفت می‌شوند باعث اقبال می‌شود یا ممکن است کلیشه به نظر برسد.

وی اضافه کرد: نود درصد عاشقانه‌های دنیا یا درباره معشوقی است که به وصال نرسیده و یا بعداً به جدایی می‌کشد پس در نهایت تکراری است و این فرم است که ماجرا را متفاوت می‌کند. ما تا ابد می‌توانیم درباره یک موضوع سریال بسازیم اما با ماهیت‌های مختلف و ایراد آنجا شکل می‌گیرد که وقتی فرمی می‌گیرد فکر می‌کنیم همه باید مثل آن بسازیم. درحالیکه نباید از خلاقیت بترسیم.

بازیگر «افرا» و «بچه مهندس» درباره خلاقیت در فیلمنامه‌هایی که به دستش می‌رسد تصریح کرد: ما فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان بسیار خوبی داریم که خیلی‌هایشان هنوز ناشناخته اند و خیلی‌ها هم فکر می‌کنند هنوز شاید همت لازم وجود ندارد که آن‌ها کارهای خلاقانه خود را بسازند. این گره‌ی است که فقط به دست خود سازمان صداوسیما و یا دیگر عرصه‌های مدیریتی مثل سازمان سینمایی باز می‌شود که فرصت رفتار خلاقانه را بیشتر باید به هنرمند ارائه کنند.

وی اضافه کرد: هنرمند نباید نگران شود که اگر کارهای قبلی تکرار نشد دیگر به او فرصتی داده نخواهد شد و فکر می‌کنم اینگونه هم نگرانی‌ها رفع می‌شود هم مشکل آثار هنری.

حصاری در پایان درباره اینکه سال جاری سریالی خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: در تلاشم با کاری درخور شان مخاطبان، دوباره به تلویزیون برگردیم.

کد خبر 5452362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha