۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

با افزایش هزینه‌های تولید ناشی از جنگ اوکراین رخ داد؛

۱۰۰ هزار مزرعه ایتالیایی در آستانه تعطیلی

۱۰۰ هزار مزرعه ایتالیایی در آستانه تعطیلی

تعداد زیادی از مزارع کشاورزی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در معرض خطر تعطیلی قرار دارند و گفته می‌شود تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایتالیایی نمی‌توانند از پس افزایش هزینه‌های تولید برآیند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ انجمن کشاورزی اتحادیه اروپا این هفته در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ هزار مزرعه ایتالیایی به دلیل هزینه‌های سرسام آور تولید ناشی از جنگ در اوکراین در آستانه تعطیلی قرار دارند.

به گفته این انجمن، هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا روز به روز افزایش می‌یابد و در حال حاضر بسیار فراتر از آن چیزی است که به کشاورزان و پرورش دهندگان در ازای خرید محصولاتشان از شیر گرفته تا میوه، گوشت و سبزیجات پرداخت می‌شود.

این انجمن با استناد به داده‌های سازمان تحقیقات کشاورزی ایتالیا توضیح می‌دهد که از هر ۱۰ مزرعه بیش از یک مزرعه (۱۱ درصد) در آستانه تعطیلی قرار دارد در حالی که حدود یک سوم از کل جمعیت کشور (۳۰ درصد) در شرایط سود منفی کار می‌کنند.

این انجمن در گزارشی خاطرنشان کرده که تورم ناشی از جنگ اوکراین تورم را روی ماده خام محصولات کشاورزی یا همان نهاده‌های تولید از انرژی گرفته تا گازوئیل، کودهای شیمیایی، علوفه برای حیوانات و بذر افزایش داده است.

مشکل دیگر شکاف بین قیمت نهایی محصولات یا هزینه‌های تولید با آنچه کشاورزان پس از حمل و نقل و فرآوری به دست می‌آورند (قیمت فروش) است.

به گفته انجمن کشاورزی اتحادیه اروپا به ازای هر یورو که مصرف کنندگان برای محصولات غذایی خرج می‌کنند، تنها بین شش تا ۱۵ سنت به کشاورزان می‌رسد. به عنوان مثال، قیمت نان در حال حاضر نزدیک به ۱۳ برابر قیمت گندم است.

این انجمن هیچ راه حلی برای این مشکل پیشنهاد نمی‌کند، با این حال سناریوی دراماتیکی را ترسیم می‌کند که در آن بسته شدن مزارع منجر به کاهش محصولات می‌شود و ایتالیا را وادار می‌کند که حتی بیشتر به واردات محصولات کشاورزی وابسته شود.

ایتالیا در حال حاضر ۶۴ درصد غلات خود را از خارج از این کشور خریداری می‌کند، همچنین ۴۹ درصد گوشت گاو و ۳۸ درصد گوشت خوک را وارد می‌کند.

این کشور همچنین بیش از نیمی از محصولات ذرت و یک سوم محصولات سویا مورد نیاز برای تغذیه دام را وارد می‌کند. تحلیلگران می‌گویند ممکن است در آینده‌ای نزدیک این هزینه‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد.

کد خبر 5454497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha