۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۴

استاندار کردستان:

شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی کردستان تشکیل می شود

شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی کردستان تشکیل می شود

سنندج- استاندار کردستان از تشکیل شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی در راستای ارتقای بهره وری و افزایش تولیدات در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان در سنندج اظهار کرد: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان است و در این بخش استعداد و ظرفیت‌های فراوانی داریم.

وی افزود: در استان کردستان یک نقص عمده به نام نبود صنایع فرآوری و تبدیلی در بخش کشاورزی وجود دارد و بیشتر محصولات تولیدی به صورت خام از استان خارج می‌شود که این مسئله باید با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی برطرف شود.

استاندار کردستان اظهار کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی هم ارزش افزوده بیشتری نصیب استان می‌شود و هم می‌توان از این رهگذر اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مهمترین ظرفیت اقتصادی استان بخش کشاورزی است و با توسعه این رکن مهم اقتصادی می‌توانیم چشم اندازهای وسیع‌تری از تولید و اشتغال را ترسیم کنیم، افزود: هر دو ماه یک جلسه با دستور کارهای مشخص با تشکل‌های کشاورزی برگزار خواهیم کرد و از نظرات تجربی و کاربردی فعالان این حوزه استفاده خواهیم کرد.

استاندار کردستان در ادامه از تشکیل شورای مشورتی متشکل از منتخبین و فعالان حوزه کشاورزی به عنوان مشاور استاندار در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: تشکیل شورای مشورتی می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی میان دولت و کشاورزان عمل کند و این امر در نهایت می‌تواند منجر به رونق و افزایش تولید شود.

زارعی کوشا اظهار کرد: بنا بر تصمیم و تأکیدات دولت سیزدهم امسال باید شاهد رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور باشیم و تحقق این مهم فقط با کمک بخش خصوصی میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال در تسهیلات کشاورزی اتفاق خوبی افتاد و نزدیک ۸ درصد از اعتبارات خشکسالی کشور سهم کردستان شد، افزود: کل اعتبارات خشکسالی کشور سه هزار میلیارد تومان بود که ۲۶۲ میلیارد تومان آن به کردستان رسید که این نشان از توجه خاص و ویژه دولت به استان کردستان است.

وی به دریافت اعتبار نقدی هزار میلیارد تومانی برای بخش آب استان نیز اشاره کرد و گفت: ما به مردم استان قول دادیم که مشکلات حوزه آب شرب را برطرف کنیم و با پیگیری تخصیص اعتبارات و بارش‌های مناسبی که اتفاق افتاد در تلاش هستیم که وعده‌ها عملیاتی شود.

نشست استاندار کردستان با تشکل‌های بخش کشاورزی استان سه ساعت به طول انجامید و فعالان بخش کشاورزی و نمایندگان تشکل‌ها مهمترین درخواست‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی را با دکتر زارعی کوشا مطرح کردند.

کد خبر 5455162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha