در حاشیه نشست دوحه؛

وزیر امور خارجه عراق با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد

وزیر امور خارجه عراق با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد

منابع عراقی از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با نماینده آمریکا در امور ایران و بحث و تبادل نظر درباره برنامه هسته ای، مذاکرات وین و موضوعات منطقه ای و بین المللی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فواد حسین» روز دوشنبه در حاشیه بیستمین نشست بین المللی دوحه با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران دیدار و رایزنی کرد.
این خبر را پایگاه الکترونیکی وزارت امور خارجه عراق منتشر کرد و افزود: در دیدار فواد حسین و رابرت مالی، تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و پیامدهای آن، واقعیت‌ها درباره روابط ایران و آمریکا و راه‌های فعالسازی گفتگوهای اکتشافی که پیش از این صورت گرفته بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به مذاکرات جاری در وین پرداخته شد.
وزیر امور خارجه عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت ثبات و استفاده از فرصت‌ها و ساز و کارهای های هماهنگی اشاره و تاکید کرد: عراق از اصل تنش‌زدایی و ضرورت حفظ منافع همه طرف‌ها تبعیت می‌کند و شاخص‌های مؤثر بر امنیت و صلح همسایگان عراق و منطقه را مد نظر دارد.
رابرت مالی نیر در این دیدار با اشاره به مسیر مثبت مذاکرات وین گفت: تنها برخی مسائل برای نهایی شدن توافق باقی مانده است و ما از عراق به دلیل نقش پررنگش در این مسیر قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5455254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha