۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۱۵۴هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کردند

۱۵۴هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی بیش از ۱۵۴ هزار نفر مسافر از مرزهای استان آذربایجان غربی تردد کردند.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه تا هشتم فروردین ماه سال جاری همزمان با اجرای طرح نوروزی ۱۵۴ هزار مسافر از مرزهای استان تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین ورود و خروج مسافر نوروزی از پایانه مرزی بازرگان با ۶۳ هزار نفر ثبت شده است، ادامه داد: آمار تردد مسافر از پایانه مرزی رازی نزدیک به ۵۳ هزار نفر و پایانه مرزی تمرچین ۲۲ هزار نفر بوده که به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در بیشترین تردد مسافران نوروزی به خود اختصاص دادند.

شکری اضافه کرد: پایانه مرزی سرو نیز با ثبت تردد بالغ بر ۱۶ هزار نفر در رتبه چهارم قرار گرفته و مابقی ترددها نیز از پایانه مرزی پلدشت انجام شده است.

وی همچنین از افزایش جابجایی ۱۶.۴۴ درصدی مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی آذربایجان غربی تا پایان هشتم فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان هشتم فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۱۴۶ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶.۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

شکری خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی همچنین ۱۱۷۵ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی اقدام کردند.

وی یادآور شد: در طول اجرای طرح نوروزی تا پایان هشتم فروردین سال جاری همچنین شاهد افزایش چشمگیر استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر دربستی بوده ایم به طوری که این مقدار به عدد ۴۶۲ دستگاه در تعداد ناوگان رسیده که حکایت از افزایش نزدیک به ۳۰۲ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: در این مدت بالغ بر ۱۹ هزار سفر برای جابجایی مسافرین توسط ناوگان‌حمل و نقل عمومی در استان انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 5455317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha