۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰

سرپرست فرمانداری گرمی خبر داد؛

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها بر اثر ذوب شدن برف ارتفاعات

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها بر اثر ذوب شدن برف ارتفاعات

گرمی- سرپرست فرمانداری گرمی گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های گرمی در روز ۱۳ فروردین به دلیل ذوب شدن برف ارتفاعات این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولایی ظهر جمعه در بازدید از منابع آب شهرستان گرمی اظهار کرد: منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت با توجه به ذوب شدن برف ارتفاعات و افزایش دبی رودخانه‌های این شهرستان در روز طبیعت به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و از مردم درخواست داریم تا از اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل بهار و ذوب شدن برف ارتفاعات و افزایش دبی اکثر رودخانه‌های منطقه و در پی آن احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، درخواست می‌شود در روز طبیعت شهروندان از برپایی چادر، تردد و اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح شهرستان‌های گرمی و انگوت خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری گرمی با گلایه از شهروندان در این زمینه گفت: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته جهت پرهیز از اتراق در کنار رودخانه‌ها و هشدار هواشناسی، متأسفانه عده‌ای از همشهریان توجهی به هشدارها نمی‌کنند.

در این بازدید فرماندهی مرزبانی شهرستان گرمی نیز از شهروندان و مسافران خواست در روزهای آینده به ویژه ۱۳ فروردین ماه، روز طبیعت از اتراق و نزدیک شدن به رودخانه مرزی بالهارود به دلیل ذوب شدن برف ارتفاعات و افزایش دبی اکثر رودخانه‌های منطقه و در پی آن احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و همچنین با توجه به حساسیت مرزها و احتمال دستگیری توسط مرزبانان کشور مقابل، خودداری کرده و نهایت همکاری را با مرزبانان کشورمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر روز گذشته یک دختر ۱۰ ساله و یک پسر ۵ ساله در رودخانه سلاله چایی شهرستان گرمی غرق شدند.

علی‌رغم تلاش‌های امدادگران تا ساعات پایانی شب گذشته ردی از ۲ کودک پیدا نشد.

فرماندار شهرستان گرمی از اهالی بخش موران برای کمک به نیروهای امدادی و یافتن ۲ کودک گم شده درخواست کمک کرده است.

کد خبر 5457177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha