۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۱۵

یک ویروس شناس تاکید کرد؛

اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا/ دوز چهارم برای چه کسانی لازم است

اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا/ دوز چهارم برای چه کسانی لازم است

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا ناجی گفت: تزریق واکسن به ویژه دوز یادآور از ۱۲ سال به بالا توصیه می‌شود که همه باید اقدام کنند و از والدین هم می‌خواهیم در این فرصت طلایی حتماً برای تزریق واکسن کودکان بالای ۵ سال خود برنامه‌ریزی کنند زیرا تزریق واکسن به همه ما نشان داد که در درگیری با این ویروس مقاومت خوبی داشت و افراد واکسینه شده کمتر گرفتار شدند.

وی افزود: من معتقدم دوز چهارم واکسن کرونا باید برای افراد چاق، دارای بیماری زمینه‌ای، مزمن و متابولیک تزریق شود تا در صورت شیوع واریانت جدید درگیری آنها با این ویروس کمتر باشد.

ناجی گفت: اومیکرون در همه دنیا شیوع بالایی داشت اما میزان مرگ و میر آن نسبت به دلتا پایین بود و علت اصلی آن به این موضوع بستگی داشت که درصد زیادی از مردم کشور واکسینه شده بودند اما دوز یادآور بسیار مهم‌تر از دوز اول و دوم است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: واکسیناسیون می‌تواند از بیماری شدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در برابر انواع سویه‌های ویروس کرونا جلوگیری کند که این یک نکته مثبت است به همین منظور اصرار داریم که هرچه سریع‌تر تکمیل دوز یادآور را در کشور داشته باشیم.

کد خبر 5457439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      10 0
      همون واکسنی که جلوی هیچ سویه ای را نمیگیرد!؟
    • حق گو ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      8 0
      تا کی قرار هست به این بازی مسخره و توطئه سازمان بهداشت جهانی ادامه دهیم . وای به حال ما و نسل آینده معلوم نیست ده سال دیگه اثرات این واکسن های صهیونیستی چه بلایی بر سر ما خواهد آورد. یا حق
    • مونا DK ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      دیگه تموم شده خبری نیست
    • محمود IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      عليرضا ناجى پزشك ويروس شناس رئيس مركز تحقيقات ويروس شناسى دانشگاه علوم پزشكى دانشگاه شهيد بهشتى ( بعد از دانشگاه تهران ) بزرگترين دانسگاه كشور مطالبى علمى و مستند با تكيه به منابع معتبر جهانى مينويسد يك كاربر با ديدگاهى متفاوت وارد گود ميشود ادامه دارد
    • محمود IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      و در ادامه. شايد اين داستان را نشنيده باشيد: ٢ نفر اظهار داشتن سواد ميكردند انها را بردند نزد فرد سوم كه قضاوت كند. قاضى به هر دو نفر گفت بنويسيد " مار " اولى نوشت مار دومى تصويرى از مار نقاشى كرد همه گفتند دومى با سواد است. ادامه دارد
      • ٢ نفر دوست IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
        0 0
        خيلى جالب بود اميدواريم كاربر حق گو بخواند و بهره بگيرد و متفاوت وارد گود نشود
    • محمود IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      و در ادامه. از اينها بگذريم اقاى دكتر ناجى كمك كند واكسن نوبت چهارم در اين فرصتى كه گفته شده فرصت طلايى است به داوطلب ها تزريق شود. هرچند شايع است از اول ماه اينده شروع خواهد شد.