۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

تمام مساجد اردبیل آماده میزبانی در ماه رمضان

تمام مساجد اردبیل آماده میزبانی در ماه رمضان

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از آمادگی تمام مساجد استان اردبیل در ماه رمضان خبر داد و گفت: نهضت تفسیر قرآن در مناطق شهری و روستایی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ضمن تبیین اهمیت فرصت تبلیغی این ماه، روحانیون و علما را مهم‌ترین عامل برای تبیین آموزه‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی برشمرد و اظهار کرد: مبلغان و مبلغات سربازان امام زمان (عج) و افسران جنگ نرم هستند که باید همچون گذشته بدون کوچک‌ترین عذر و بهانه‌ای و بدون تعطیلی برنامه‌ها، همواره با بصیرت و آگاهی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: ماه رمضان امسال نسبت به رمضان سال‌های قبل از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه دشمن با تمام توان در عرصه فرهنگی وارد میدان شده و بر این امر یقین دارد که ایمان جمعی باعث حرکت و پیوند قلوب در جامعه می‌شود لذا برای کمرنگ کردن و تعطیلی مناسبات مذهبی تلاش می‌کند لذا علما و روحانیون باید بیش از پیش در صحنه حضور یابند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تأثیرگذاری تبلیغ را منوط به جریان سازی امور دینی در سبک زندگی مردم دانست و اظهار کرد: عالم واقعی کسی است که جامعه را به حرکت و پویایی واداشته و در محل خدمت خود باعث اثرگذاری باشد.

نهضت تفسیر قرآن اجرایی می‌شود

حجت‌الاسلام جعفرزاده ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای انس بیشتر مردم با کلام وحی عنوان کرد و گفت: قرآن و دستورات الهی که در این کتاب به‌عنوان راهنمای بشریت آمده است تمام نیازها و مشکلات جامعه را پاسخ داده و عامل سلوک و تقرب به درگاه است که باید در ماه رمضان در تبیین آموزه‌های قرآنی بیش از پیش تلاش شود.

وی تمرکز بخشی به افق نگاه مردم به سبک زندگی قرآنی را وظیفه مهم جامعه تبلیغی عنوان کرد و گفت: نهضت تفسیر و جلسات انس با قرآن باید در شهرستان‌ها رونق گرفته و این حقیقت را در جامعه جاری کنیم که قرآن به‌عنوان کتاب حی و قیوم، بهترین و کامل‌ترین راهنما برای سعادت انسان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی گفت: اکنون زمان آن نیست که روحانی منتظر بماند که مردم به سراغش رود بلکه باید روحانیون با تمسک به شیوه تبلیغی پیامبر اکرم (ص)، به سراغ مردم رفته و نیازهای آنان را بر طرف ساخته و در این راه استقامت و سعه صدر داشته و مردم را به طور ملموس با الگوهای سبک زندگی دینی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تاکید بر اینکه روحانیون برای تبلیغ دین باید از ظرفیت فضای مجازی، بهره مند شوند عنوان داشت: اکنون بیشترین منبع و کانال ارتباطی جامعه از طریق فضای مجازی میسر می‌شود حتی صدا و سیما هم مرجعیت خود را تا حدودی از دست داده چرا که اخبار و اطلاعات روز جامعه قبل از صدا و سیما در کانال‌های فضای مجازی منتشر می‌شود لذا از این فرصت تبلیغی که در فضای مجازی میسر شده باید در تقویت مبانی اعتقادی و فکری مردم استفاده کرد.

جهاد تبیین در ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ماه رمضان را فرصت مناسب تبلیغی در حوزه فرهنگی و دینی عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین و تلاش برای معرفت افزایی در ماه رمضان باید مور توجه علما و روحانیون قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از آمادگی ادارات تبلیغات اسلامی استان در تهیه محتوای کاربردی در حوزه جهاد تبیین خبر داد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون در جنگ روایت‌ها قرار گرفته‌ایم و باید در تبیین و روشنگری حقایق به جهاد تبیین بپردازیم چرا که این امر واجب عینی قلمداد شده و همه آحاد جامعه به نوبه خود وظیفه بیان واقعیت‌ها را دارند تا دشمن که تمام عیار به اعتقادات و هویت ایرانی اسلامی هجمه وارد کرده در تحریف حقایق اسلام و انقلاب ناکام بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ماه رمضان باید به جریان سازی تعالیم قرآنی در جامعه اهتمام ویژه داشت و با تبیین مفاهیم آیات برگزیده و ارائه پیام‌های اخلاقی به مردم، برنامه‌های پرمحتوا و تأثیرگذار اجرا کرد.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در ماه رمضان تاکید کرد و گفت: در ایام کرونا به‌لحاظ برخی محدودیت‌های در اجرای برنامه‌ها، بهره‌مندی از فضای مجازی و رسانه بیشتر مورد توجه قرار گرفت و فعالان فرهنگی و تبلیغی موفقیت‌های بسیاری در ایجاد ارتباط با اقشار مختلف مردم به‌دست آورده و این روش تبلیغی در فضای مجازی باید در کنار جلسات حضوری همچنان استمرار یابد.

کد خبر 5457799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      مسئولیت مساجد با اداره اوقاف است