۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴

رئیس فوریت‌های پزشکی اردبیل:

۶۶ هزار مأموریت اورژانسی در سال گذشته انجام شده است

۶۶ هزار مأموریت اورژانسی در سال گذشته انجام شده است

اردبیل- رئیس فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: سال گذشته بالغ بر ۶۶ هزار و ۵۲۵ مأموریت اورژانسی انجام شده است.

مجید محمدغریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۲۴۲ هزار و ۲۰۳ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ اردبیل برقرار شد.

وی تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی این استان با بهره‌گیری از کادر مجرب، امکانات و تجهیزات پیشرفته در سال گذشته کارنامه خوبی داشت.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در این مدت تعداد مأموریت‌های انجام شده ۶۶ هزار و ۵۲۵ مورد، تعداد مأموریت‌های تصادفی ۶ هزار و ۹۱۷ مورد و تعداد مصدومان تصادفی ۷ هزار و ۷۰۷ نفر بود.

محمدغریبانی افزود: در سال گذشته همچنین تعداد بیماران با مشکل قلبی ۳ هزار و ۳۵۹۹ مورد، تعداد بیماران با مشکل تنفسی ۲ هزار و ۴۰ مورد و تعداد افراد مسموم شده با گاز مونوکسید کربن ۳۶۶ مورد گزارش شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته استان اردبیل از لحاظ حاضر شدن به موقع در محل حادثه و بر بالین بیمار یا مصدوم از استان‌های برتر کشور است.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان اردبیل برنامه‌های نوروزی اورژانس را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در طول عملیات نوروزی اورژانس و از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفندماه سال گذشته ۵۱ هزار و ۹۰۰ نفر از این افراد به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در اورژانس بستری شدند.

کد خبر 5459005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha