۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳

فرماندار نکا:

یادواره سرلشگر شهید «محمدحسن قاسمی طوسی » برگزار می شود

یادواره سرلشگر شهید «محمدحسن قاسمی طوسی » برگزار می شود

نکا- فرماندار نکا با اشاره به فرهنگ و نگاه جهادی عرصه دفاع مقدس را جز قله‌های برجسته ی اسلام برشمرد و گفت:شانزدهمین یادواره سرلشگر شهید محمدحسن قاسمی طوسی و ۴۳۶ شهید شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بابایی عصر سه شنبه در نشست خبری شانزدهمین یادواره سرلشگر شهید محمد حسن قاسمی طوسی و ۴۳۶ شهید شهرستان و نکوداشت روز نکا گفت: آنچه که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند جهاد و توجه ویژه به این مقوله بود که در واقع اسلام و انقلاب اسلامی با فرهنگ جهاد عجین شده است.

وی افزود: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس سراسر درس بود که باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی به عنوان موضوع اصلی مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول شرط بقا و استمرار این انقلاب را فرهنگ ایثار و شهادت دانست که باید در بین نسل جوان تبیین و ترویج شود.

فرماندار نکا ادامه داد: با توجه به اینکه استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم این نظام کرده است اما در معرفی سرداران کوتاهی شده که باید از فرصت یادواره‌ها برای تببین ارزش‌های انقلابی و معرفی سرداران استفاده شود.

به گفته فرماندار نکا در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و یادواره ۴۳۶ شهید شهرستان فعالیت‌های خوبی در فضای رسانه شکل گرفت.

بابایی متذکر شد: به منظور آشنایی نسل جدید با سیره شهدا بحث راهیان نور دانش آموزی را در گلزار شهدای روستای طوسکلای نکا با حضور همرزمان شهید قاسمی طوسی خواهیم داشت.

گفتنی است، شانزدهمین یادواره سرلشگر شهید محمد حسن قاسمی طوسی و ۴۳۶ شهید شهرستان و نکوداشت روز نکا عصر پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه سال جاری با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصلی امام خمینی شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 5460120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha