۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

۲ بلوار «صبا و پانیذ» به نام«شهید اصلانی و دارایی»نامگذاری می‌شود

۲ بلوار «صبا و پانیذ» به نام«شهید اصلانی و دارایی»نامگذاری می‌شود

مشهد ـ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: اولویت نامگذاری معبر را به محل زندگی این شهدا اختصاص دادیم تا نمایش نامشان، تداعی کننده خاطره و اقدامات آن‌ها در اذهان همشهریان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اظهار کرد: فقدان مرحوم سعید تشکری در این شرایط که نیاز به قلم زنی و هنرنمایی این مرحوم است، بسیار احساس می‌شود.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد باید برنامه‌هایی رقم زند که اخلاق و مجاهدت‌های این هنرمند را به منصه ظهور و بروز برساند و شایسته است که از کتاب‌های ایشان به عنوان المان در سطح شهر بهره‌مند گردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به شهادت دو طلبه جهادی در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: دو شهید عزیز و بزرگواری را از دست دادیم که دارای شاخص‌های ویژه‌ای بودند، این افراد به دست پلیدترین انسان از لحاظ تفکر و عمل، در حرم مطهر رضوی و با دهان روزه به دعوت حق لبیک گفتند؛ این افراد کنشگران اجتماعی حاشیه شهر بوده و در محل زندگی خود، درگیر مسائل محرومیت زدایی بودند.

وی تأکید کرد: بنا به مطالبه مردم مشهد باید اقدامی در راستای ماندگاری نام و یاد این دو شهید والامقام داشته باشیم؛ بر اساس آئین نامه، اولویت نامگذاری معبر را به محل زندگی این شهدا اختصاص دادیم تا نمایش نامشان، تداعی کننده خاطره و اقدامات آن‌ها در اذهان همشهریان شود.

منصوریان بیان کرد: همشهریانمان در بولوار صبا از خدمات و اقدامات شهید اصلانی خاطره داشته و شهید دارایی در بولوار پانیذ منشأ خیرات و برکات بسیاری بودند؛ از این رو بنا به مطالبه شورای اجتماعی محله و طوماری که مردم به امضا رساندند، «بولوار صبا» به نام «شهید اصلانی» و «بولوار پانیذ» به نام «شهید دارایی» نامگذاری می‌شود و این مصوبه کمیسیون، جهت اخذ مصوبه شورای شهر در جلسه علنی طرح می‌شود.

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مأموریت مهمی به عهده شوراها نسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در معابر شهری نهاده است، گفت: با توجه به سابقه انقلابی و تفکرات غنی دینی شهید اصلانی و دارایی، شایسته است که بولوار صبا و پانیذ به نام این دو شهید نامگذاری شود و امیدواریم این اقدام منشأ خیر و برکات گردد.

کد خبر 5462995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha