۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰

با توجه به گرمای زودرس؛

نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث توسط آتش نشانی قرچک اعلام شد

نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث توسط آتش نشانی قرچک اعلام شد

قرچک- رئیس آتش نشانی قرچک با اشاره به گرمای زودرس نسبت به رعایت موارد ایمنی هشدار داد و نکاتی را برای جلوگیری از حوادث اعلام کرد.

یوسف صاحبدل در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اعلام نکات ایمنی سازمان آتش نشانی قرچک در فصل گرما اظهار داشت: با توجه به گرمای زودرس در منطقه و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها، توصیه می‌شود نکات ایمنی در این خصوص رعایت شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

م دیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک در رابطه با راه اندازی وسایل سرمایشی، گفت: متأسفانه هرساله با شروع فصل گرما و راه اندازی وسایل سرمایشی (کولرها)، حوادثی نظیر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع رخ می‌دهد.

وی گفت: برخی از شهروندان برای کاهش هزینه‌ها، شخصاً اقدام به انجام سرویس کولرهای آبی و گازی نموده و به دلیل عدم آگاهی کامل در این زمینه و سهل انگاری باعث آسیب به خود شده و در برخی موارد منجر به فوت آنها می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قرچک اظهار داشت: شهروندان گرامی با بهره بردن از سرویس کاران مجاز و رعایت نکات ایمنی در راه اندازی کولرها، می‌توانند از خطرات بعدی در امان باشند.

صاحبدل در پایان نکات ایمنی لازم برای حفظ سلامتی شهروندان عنوان کرد که در ادامه آمده است حتی المقدور از سرویس کاران مجاز و مجرب برای راه اندازی و سرویس وسایل سرمایشی کمک بگیرید.

وی عنوان داشت: قبل از انجام هر اقدام، اعضای خانواده و ساکنین را مطلع کنید تا از وصل کردن ناخواسته جریان برق تا اتمام کار پیشگیری شود (یک نفر را مسئول قطع و وصل برق تعیین کرده و با او به صورت مستقیم در ارتباط باشید و قبل از شروع کار بر روی کولرها، برق ورودی به این وسایل را کاملاً قطع کرده و سپس دست به کار شوید. (با استفاده از فاز متر اتصالی برق را چک کنید).

صاحبدل در خصوص کولرهایی که در بالکن و یا نقاطی قرار دارد که دسترسی به آنها سخت بوده و خطر سقوط وجود دارد، حتماً ابتدا نسبت به تثبیت محل استقرار خود اقدام کنید.

وی افزود: هیچگاه بر روی کولر روشن فعالیتی انجام ندهید چرا که رطوبت و برق می‌تواند خطرآفرین باشد (علاوه بر آن امکان برخورد و گیر نمودن دست لابلای تسمه و دینام و قطعات گردان وجود دارد.

وی در خصوص سایر نکات ایمنی قبل از ترک منزل به قصد مسافرت، حتماً شیر آب کولر را ببندید و در منازلی که کانال کولر مشرف به آشپزخانه است، دریچه‌ها را به نحوی تنظیم کرده که موجب خاموش شدن شعله‌های گاز و سماور نشود.

صاحبدل در خصوص کولرهای گازی، استفاده از سیم کشی استاندارد و متناسب با ظرفیت کولر مورد استفاده الزامی بوده و باید مجهز به کلیدهای محافظ قطع جریان برق باشد تا در صورت بروز مشکل، برق دستگاه قطع شود و بازدید دوره‌ای از کولرها را در دستور کار داده و در هر بازدید نکات ایمنی نظیر قطع جریان برق را در نظر بگیرید.

کد خبر 5463141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha