۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

نهادهای دولتی زیرساخت‌های هم‌اندیشی هنرمندان را فراهم کنند

نهادهای دولتی زیرساخت‌های هم‌اندیشی هنرمندان را فراهم کنند

نیشابور - رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نهادهای دولتی زیرساخت‌های لازم را برای هنرمندان در راستای هم اندیشی این قشر فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عسگری عصر یکشنبه در آئین گرامیداشت شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی در محل فرهنگسرای سیمرغ، اظهار کرد: حوزه هنری محفلی برای اندیشه‌ورزی، برگزاری کارگاه‌ها و پاتوق‌های هنری است.

وی افزود: مسئله تربیت هنرمند در سنین نوجوانی باید اولویت ما باشد از این رو تمرکز ما باید در فضاهای دانش آموزی باشد در این حوزه هم کارگاه‌ها و پاتوق‌های هنری تخصصی طراحی شده است که لازمه گسترش در این مراکز آموزشی است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: طرحی را به عنوان طرح «شهید سلیمانی» شروع کرده‌ایم که محتوای این طرح در راستای هم اندیشی نوجوانان با یکدیگر است تا بتوانند اثر هنری با نگاه فرهنگی و مذهبی تولید کنند.

وی ابراز کرد: حمایت از تشکل‌های هنری به عنوان هسته‌های هنر در مجموعه‌های هنری کمتر دیده شده است و معمولاً حمایت‌ها از افراد یا هنرمندان است.

عسگری گفت: وظیفه حوزه هنری تشکیل یک مجموعه هنری است که خوشبختانه ما در استان خراسان رضوی مجموعه‌های هنری از جمله نهضت پوسترهای انقلابی داریم که این مجموعه بدون حمایت مستقیم دولتی افتخارات بزرگی را برای استان کسب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی باید زیرساخت‌های لازم را با توجه وظایف‌شان برای هنرمندان در راستای هم اندیشی این قشر فراهم کند.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور نیز در این مراسم اظهار کرد: تمام این عالم هستی پر از ظرفیت‌های هنری است و در این عالم چیزی جز هنر نمی‌بیند و هنرمندان ما هوشمندانی هستند که ظرافت‌ها و لطافت‌های این دنیا را حس می‌کنند.

وی افزود: نگاه هنرمندان به اجزای عالم به شکل دیگری است و این مهم موجب تمایز این قشر با بقیه می‌شود.

امام جمعه نیشابور بیان کرد: این منظومه اعجاب‌انگیز هستی نشانه‌هایی برای هوشمندان است و هوشمندان صاحبان قلب و هوش هستند که عظمت و بزرگی خداوند را می‌بینند.

وی ابراز کرد: ماه رمضان ماه قرآن است و هنر پرورترین و شاهکارترین کتاب قرآن کریم است و قرآن بهترین منبع برای تمام اقشار است. قرآن نگاه هنرمندانه و عمیق به همه موضوعات دارد.

کد خبر 5463996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha