۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۹

رئیس سازمان بهداشت جهانی:

جهان با بحران اوکراین و بحران های خاورمیانه یکسان برخورد کند

جهان با بحران اوکراین و بحران های خاورمیانه یکسان برخورد کند

رئیس سازمان بهداشت جهانی از رویکرد نژادپرستانه ای که بحران اوکراین را از بحران های جاری در خاورمیانه مهمتر می داند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی از تداوم نژادپرستی در توزیع کمک های بشردوستانه انتقاد کرد.

وی در توضیح این مطلب افزود که فقط معادل بخش ناچیزی از کمک هایی که به اوکراین شده است، به مردمی که در دیگر بحران های جهان درگیر بوده اند، اختصاص یافته است.

آداهانوم در ادامه این انتقاد افزود: کمک به اوکراین از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه این جنگ همه جهان را تحت الشعاع قرار می دهد اما منطقه تیگرای در اتیوپی، یمن، افغانستان یا سوریه شانس برخورداری از همان میزان توجه را ندارند.

وی در نهایت افزود: نمی دانم آیا زندگی سیاه پوستان و سفیدپوستان به یک اندازه برای مردم جهان اهمیت دارد. ظاهراً بعضی ها از بقیه برابرترند (اشاره به جمله معروف کتاب مزرعه حیوانات اثر جورج اورل) و وقتی این مسئله را به زبان می آورم، دلم به درد می آید چراکه شاهد واقعیتی هستم که هرچند پذیرفتنش دشوار است، اما وجود دارد.

کد خبر 5467095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 0
      در جنك اكراين. منجي هاي. حقوق بشر بي عدالتي هاي انها جهان را اكاه كرد فقط براي اكراين يناه جويان براي غرب مهم بود ولي عراق و سوريه و ليبي وو كوجكترين ارزشي ندادن و تحت فشار هم قرارزكرفتن يس حقوق بشري نيست و جنايت امريكا و انكليس براي جهان روشن شد ه
    • علی رضا AE ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      2 0
      بسمه تعالی حداقل یک نهاد بین المللی پیدا شد که منصفانه و بدون ماله کشی به آمریکا اظهار نظر کند .