۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

مدیرکل زندان‌های اردبیل خواستار شد؛

تأمین اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در زندان مرکزی اردبیل

تأمین اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در زندان مرکزی اردبیل

اردبیل- مدیرکل زندان‌های استان اردبیل خواستار تأمین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های در دست احداث و استانداردسازی سرانه فضای خواب، آموزشی و بهداشتی زندانیان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر امجدی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید استاندار از زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: با همت تلاشگران عرصه اصلاح و تربیت زندان و حمایت مقامات قضائی در سال گذشته بیش از ۸۲ درصد از زندانیان استان وارد چرخه اشتغال در زندان شده و حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال در زندان زمینه‌ساز اصلاح و تربیت زندانیان را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: با راه‌اندازی و فعال کردن کارگاه‌های اشتغال در زندان در صدد تقویت روحیه استقلال و خودباوری در این افراد هستیم.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با بیان اینکه آموزش حرفه و شغل در زندان بعد از آزادی نیز می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال برای زندانیان باشد، گفت: تمامی کارگاه‌های اشتغال در زندان مرکزی اردبیل فعال است.

امجدی سند تحول قضائی و اولویت سازمان زندان‌ها را یادآور شد و افزود: در راستای رعایت حقوق شهروندی زندانیان و خانواده آنها، امیدواریم به همت مسئولان استان بودجه مناسبی برای اتمام طرح‌های عمرانی اختصاص یابد.

وی خواستار تأمین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های در دست احداث و استانداردسازی سرانه فضای خواب، آموزشی و بهداشتی زندانیان شد.

در ادامه این بازدید استاندار اردبیل نیز با تاکید بر اینکه کاهش جمعیت زندان‌ها باید دغدغه تمام مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال پایدار در زندان پایه و اساس اصلاح و تربیت و زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های رفتاری در جامعه است.

سید حامد عاملی خواستار توجه بیشتر مسئولان استان به این مجموعه شد و اضافه کرد: رویکرد آموزشی، تربیتی و مهارت‌آموزی زندان در قبال گروه‌های هدف بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی خواستار هدف‌گذاری در راستای بازگشت عزتمندانه و سالم زندانیان به حیطه خانواده و اجتماع شد و بیان کرد: فعالیت بخش‌های آموزشی و کارگاه‌های اشتغال در زندان مرکزی در راستای کاهش آسیب‌های رفتاری در درون زندان و جامعه مهم به نظر می‌رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: بیشترین آسیب زندان متوجه خانواده زندانیان است و شایسته نیست به دلیل کم توجهی ما، چرخه جرم در جامعه تکرار شود.

عاملی گفت: مسئولان اجرایی استان، نهادهای حمایتی، خیرین و بخش‌های خصوصی لازم است توجه ویژه‌ای به مجموعه زندان‌ها داشته باشند چرا که زندان و زندانی بخش جدای از جامعه ما نیست.

کد خبر 5470016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha