۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴

مطالبات مردم قزوین از رئیس جمهور- ۱۲

خصوصی سازی غیر اصولی واحدهای صنعتی دغدغه جامعه کارگری قزوین است

خصوصی سازی غیر اصولی واحدهای صنعتی دغدغه جامعه کارگری قزوین است

قزوین - دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین خصوصی سازی غیر اصولی واحدهای صنعتی را دغدغه اصلی جامعه کارگری قزوین دانست.

علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص مطالبات جامعه کارگری از رئیس جمهور اظهار کرد: موضوعات مالی و تأمین نیازهای اولیه از جمله مسکن، پوشاک و حتی تأمین نیازهای اولیه خوراکی برای خانواده‌های کارگری بسیار دشوار شده است و از رئیس جمهور انتظار داریم روند افزایش قیمت هارا کنترل کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به این موضوع که امسال حقوق کارگران افزایش ۵۷ درصدی داشته است عنوان کرد: حقوق کارگران افزایش داشته ولی همگنی با قیمت خدمات و کالا در سطح جامعه ندارد به همین علت سفره کارگران روز به روز خالی‌تر می‌شود.

وی ابراز کرد: جامعه کارگری استان قزوین ۶۷ درصد از بیمه شدگان تأمین اجتماعی قزوین را تشکیل می‌دهند با این حال امکانات درمانی و بیمارستانی این بیمه در سطح استان بسیار محدود است، به طور شفاف‌تر باید گفت که قزوین محل حکومت بیمارستان‌های خصوصی است و درمان‌های مستقیم و غیر مستقیم به طور حد اقلی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌رسد از همین منظر نیاز به افزایش تخت‌های بیمارستانی تأمین اجتماعی در قزوین داریم.

کریمی ادامه داد: شهرستان البرز به طور ویژه به این علت که در قلب ناحیه صنعتی قرار گرفته است امکانات بیمارستانی نیاز دارد، پیشتر ساختمان اداری شهرداری الوند برای برپایی درمانگاه به دانشگاه علوم پزشکی قزوین تعلق گرفت ولی با راه اندازی مجدد بیمارستان رحیمیان الوند این پروژه رها شد و ما انتظار داریم مصوبه تکمیل و ساخت این درمانگاه از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قزوین باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: یکی از معضلات اساسی پیش روی جامعه کارگری استان قزوین مسئله خصوصی سازی غیر اصولی شرکت‌های بزرگ است.

وی تاکید کرد: همین واگذاری و خصوصی سازی غیر اصولی مشکلات بزرگی را برای کارگران این شرکت‌ها ایجاد کرده است و ما به عنوان جامعه کارگری استان قزوین انتظار داریم این شرکت‌ها بازپس‌گیری شوند تا شاید مشکلات مربوط به آنها حل گردد.

کد خبر 5476618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha