۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

بخشنامه وزارت ورزش به فدراسیون‌ها برای تشکیل به موقع کمیسیون‌ها

بخشنامه وزارت ورزش به فدراسیون‌ها برای تشکیل به موقع کمیسیون‌ها

وزارت ورزش طی بخشنامه‌ای به فدراسیون‌ها بر لزوم تشکیل به موقع کمیسیون‌های داخلی آنها و طرح و تصویب در مجمع عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی که سال گذشته ابلاغ شد، کمیسیون های ورزشکاران، مربیان و داوران از ارکان تاثیرگذار در برگزاری مجامع فدراسیون ها به حساب می آیند چراکه تعیین نماینده ورزشکاران، مربیان و داوران برای قرار گرفتن در ترکیب مجمع جزو وظایف این سه کمیسیون تعیین شده است.

در ماده ۱۳ جدید این اساسنامه، با تاکید بر اینکه مجمع عمومی به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری فدراسیون شناخته می شود به ترکیب اعضای دارای حق رای با داشتن وثاقت و امانت، عدم سو شهرت، عدم سابقه کیفری موثر آن اشاره شده است. در بند ۱۳، ۱۴ و ۱۵ این ماده به انتخاب نماینده ورزشکاران، مربیان و داوران به این شرح اشاره شده است:

بند۱۳: سه نفر ورزشکار مرد و سه نفر ورزشکار زن به انتخاب کمیسیون ورزشکاران مربوطه
بند ۱۴: دو نفر مربی مرد فعال و دو نفر مربی زن فعال به انتخاب کمیسیون مربیان فدراسیون مربوطه
بند ۱۵: یک داور مرد فعال و یک داور زن فعال به انتخاب کمیسیون داوران فدراسیون مربوطه

این در حالی است که پیش از این کمیسیون های ورزشکاران، مربیان و داوران جایگاه دقیقی و قانونی در ساختار فدراسیون ها نداشتند اما بعد از ابلاغ اساسنامه فدراسیون ها و به منظور طی شدن روال قانونی در برگزاری مجامع فدراسیون ها - عمومی و انتخاباتی- بر لزوم تشکیل و آغاز به کار آنها تاکید شد.

در همین رابطه و با توجه در پیش بودن مجمع انتخاباتی فدراسیون ها در سال جاری، وزارت ورزش طی بخشنامه ای بر لزوم تشکیل به موقع ترکیب این کمیسیون ها تاکید کرده است. در این بخشنامه که امروز با امضای نصرالله پریچهره سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون ها برای فدراسیون ها صادر شده، آمده است:

«با عنایت به ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و دراجرای بندهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماده ۱۵ اساسنامه مزبور مبنی بر تشکیل کمیسیون های ورزشکاران، مربیان و داوران، مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا دستورالعمل های موصوف تهیه و تدوین و ضمن طرح موضوع در هیات رئیسه و مجمع سالیانه، به تصویب اعضا برسد.»

این بخشنامه در شرایطی صادر شده که هفته گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون تیروکمان با در نظر گرفتن زمان تعیین ترکیب کمیسیون های ورزشکاران، مربیان و داوران و رعایت نشدن فاصله ۴۰ روزه آن تا زمان برگزاری انتخابات با جابه جایی مواجه شد. پیش از این قرار بود انتخابات فدارسیون تیروکمان ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شود اما در راستای عمل به دستورالعمل انتخاباتی این فدراسیون و رعایت فاصله زمانی میان تشکیل کمیسیون ها تا برگزاری انتخابات به ۴ خردادماه موکول شد.

وزارت ورزش از آنجایی بر لزوم تشکیل به موقع کمیسیون های داخلی فدراسیون ها تاکید دارد که طی سال جاری، علاوه بر مجامع عمومی، تعداد زیادی از فدراسیون ها مجمع انتخاباتی هم در پیش دارند. به جز تیروکمان که زمان انتخاباتش مشخص شده شمشیربازی(۲۵ اردیبهشت)، سوارکاری(۲۳ خرداد)، بدمینتون(۳ مرداد)،اسکواش(۲۶ شهریور)، بولینگ و بیلیارد(۳۰ مهر)، گلف(۲۳ دی)، ورزش کارگری(۵ اسفند)، قایقرانی(۷ اسفند)، انجمن‌های ورزشی(۱۶ اسفند)، هندبال(۲۰ اسفند) هاکی(۲۱ اسفند)، ورزش‌های سه‌گانه(۲۲ اسفند)، کاراته(۲۳ اسفند)، جودو(۲۵ اسفند) و فدراسیون ناشنوایان(۲۶ اسفند) ۱۵ فدراسیونی هستند که طی سال جاری دوره ریاست آنها به پایان می رسد و باید انتخابات شان برگزار شود.

از میان ثبت نام از کاندیداهای شمشیربازی، سوارکاری و بدمینتون انجام شده است.

کد خبر 5476928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha