۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

معاون گمرک ایران:

ترخیص کالا در گمرکات تسریع می شود/ کاهش رسوب و متروکه شدن کالاها

ترخیص کالا در گمرکات تسریع می شود/ کاهش رسوب و متروکه شدن کالاها

بوشهر- معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، از رسوب و متروکه شدن کالاها در گمرکات و انبارها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده زبیدی ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک بوشهر اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تصویب اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: اجرای این قانون بزرگترین حمایت از تولید و مبارزه در برابر قاچاق محسوب می‌شود.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش گمرک در اجرای سیاست‌های دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری بیان کرد: ترخیص کالا بر اساس سیاست دولت، قوانین و بخشنامه‌های دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هزار و ۵۰۰ بخشنامه در حوزه گمرک وجود دارد که ۹۸ درصد این بخشنامه‌ها مربوط به وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی است و تنها دو درصد آن هم بر اساس دستورالعمل‌های دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها در اختیار گمرک قرار دارد.

زبیدی با تأکید بر جلوگیری از رسوب و متروکه شدن کالا از گمرکات افزود: با تلاش ویژه باید حق و حقوق مردم به خوبی محقق و از رسوب و متروکه شدن کالاها در گمرکات و انبارها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات لازم برای تسریع در ترخیص بیش از ۹۰ درصد کالاهای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) فراهم می‌شود گفت: در بندر امام (ره) بیشتر کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالا و حجم بزرگ وارد این بندر و محموله‌ها و کالاهای اساسی دولتی ترخیص می‌شود.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نهاده‌های دامی، ذرت، برنج و دیگر کالاهای اساسی بیشتر از گمرک بندر امام (ره) ترخیص و تسهیلات لازم برای تسریع این عملیات فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد کالاهای اساسی با هماهنگی‌های انجام شده ترخیص می‌شود و ۱۰ درصد باقیمانده با صدور مجوزهای لازم و ارائه صدور کد رهگیری از بانک‌های عامل اقدام می‌شود.

در این آئین ضمن معرفی علی سلیمانی به‌عنوان ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از خدمات بهروز قره‌بیگی مدیرکل قبلی قدردانی شد.

کد خبر 5477658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha