۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴

مدیرکل اوقاف البرز:

نماز عید فطر در بقاع شاخص البرز اقامه می‌شود

نماز عید فطر در بقاع شاخص البرز اقامه می‌شود

البرز - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه شاخص استان اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنکار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه شاخص استان البرز اقامه می‌شود و در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر رأس ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه قرائت دعای ندبه و مراسم نماز عید سعید فطر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک کرج، امامزاده حیدر (ع) کلاک رأس ساعت ۷ قرائت دعای ندبه و ساعت ۸ نماز عید فطر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ویژه‌برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در ۲۶ بقعه متبرکه در سراسر استان البرز برگزار شد و مانند سال‌های گذشته استقبال خوبی شد.

برگزاری بیش از ۵۰ برنامه قرآنی در بقاع متبرکه البرز

وی با اشاره به برگزاری مراسم جز خوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن و محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه البرز تصریح کرد: در مجموع بیش از ۵۰ برنامه قرآنی، محافل، تفسیر و مراسم جز خوانی در بقاع متبرکه برگزار شد.

دشتکی با بیان اینکه همچنین مراسم‌های سخنرانی، مداحی و مناجات در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه برگزار شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ عنوان محتوا در قالب دعای روزهای ماه مبارک رمضان، دعای سحر تولید و سخنرانی و منبرهای کوتاه یک دقیقه‌ای در فضای مجازی برگزار شد.

وی گفت: خیمه‌های معرفت به مدت ۳۰ روز در بقاع متبرکه برپا شدند و مبلغین اعزامی و کارشناسان دینی و مذهبی از قم و استان البرز در قالب خدمات لازم را در قالب خیمه‌های کودکان و نوجوانان، مشاور خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی و خیمه‌های چند رسانی ارائه دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار افطاری در بقاع متبرکه برپا و از زائرین، مجاورین و افراد کم برخوردار پذیرایی شد، اظهار کرد: همچنین بسته‌های معیشتی، افطاری و غذای گرم برای نیازمندان ارسال شد.

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در ماه رمضان

وی ادامه داد: ۵ هزار بسته معیشتی در ایام ماه مبارک رمضان، به خصوص در شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) از طریق مراکز افق بقاع متبرکه و از محل موقوفات مرتبط بین جامعه هدف و نیازمندان توزیع شد.

دشتکی با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سفره‌های افطاری ساده برای اقشار خاص، سخنرانان، مداحان، مجاورین، زائران، روزه اولی‌ها، جامعه قرآنی، خادمین برپا شد.

وی متذکر شد: امید است همه ما در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت خداوند منان قرار گرفته و از فیوضات این ماه پر برکت بهره مند شده باشیم.

کد خبر 5480607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha