۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها؛

آمریکایی‌ها از «جو بایدن» نا امید شده‌اند

آمریکایی‌ها از «جو بایدن» نا امید شده‌اند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که عملکرد رئیس جمهور آمریکا نارضایتی و نامیدی را در میان مردم این کشور افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا «هیل»، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از نامیدی مردم آمریکا از عملکرد دولت مستقر در کاخ سفید در موضوعات مختلف دارد.

براساس آخرین نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز، اگرچه میزان محبوبیت جو بایدن نسبت به دو ماه گذشته اندکی افزایش نشان می‌دهد اما از این ارقام بیشتر نارضایتی و نامیدی آمریکایی‌ها استنباط می‌شود تا بهبود محبوبیت رئیس جمهور این کشور.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نحوه عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تائید می‌کنند، که در مقایسه با رقم ۳۷ درصدی ماه فوریه رشد اندک ۵ درصدی را نشان می‌دهد. رقم قابل تأمل ۵۲ درصدی هستند که می‌گویند از اقدامات رئیس جمهور کشورشان رضایت ندارند.

بایدن بالاترین میزان محبوبیت خود را، ۵۱ درصد، مرهون مدیریت همه گیری کرونا است. اما کارنامه وی در کنترل تورم اصلاً رضایت بخش نیست و تنها ۲۸ درصد از آمریکایی به او نمره مثبت دادند.
به استناد برآیند نظرسنجی‌های اخیر، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این اعتقادند که جمهوری خواهان کارنامه قابل قبول تری در پاره‌ای از مسائل کلیدی نسبت به دموکرات‌ها دارند. این خود زنگ خطری برای دموکرات هاست و ممکن است آنها در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر مسیر سختی پیش رو داشته باشند.

نظرسنجی واشنگتن پست- ای بی سی نیوز در فاصله ۲۴ تا ۲۸ آوریل با مشارکت هزار و ۴ نفر برگزار شد.

کد خبر 5481262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha