۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۸

سخنگوی «أنصارالله» یمن:

متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش‌بس در یمن پافشاری می‌کنند

متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش‌بس در یمن پافشاری می‌کنند

سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن در سخنانی تصریح کرد: متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش‌بس در یمن پافشاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن سخنانی را در خصوص نقض آتش بس در یمن مطرح کرد. وی گفت: متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش‌بس در یمن پافشاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: حملات سعودی‌ها به یمن نشان از آن دارد که متجاوزان بر نقض آتش بس اصرار دارند. عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء و نیز ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی به الحدیده از مصادیق بارز نقض آتش بس توسط سعودی‌ها هستند.

گفتنی است، علیرغم اعلام آتش بس در یمن از آغاز ماه مبارک رمضان، سعودی‌ها همچنان به نقض آن ادامه می‌دهند؛ اقدامی که پاسخ دردناک مقاومت یمن به حملات متجاوزان را به مسأله ای قریب الوقوع تبدیل کرده است. حدود یک ماه پیش بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن از موافقت طرف‌های یمنی با طرح آتش‌بس دو ماهه در این کشور خبر داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در خصوص مفاد توافقنامه آتش بس در یمن تأکید کرد: «قرار است به کشتی‌های سوخت نیز اجازه ورود به بندر الحدیده داده شود». وی همچنین از امکان برقراری پروازهای محدود از فرودگاه صنعا خبر داد و خاطرنشان کرد که این آتش‌بس با توافق طرفین قابل تمدید است. با این حال، سعودی‌ها به هیچیک از تعهدات خود در توافقنامه آتش بس عمل نکردند.

کد خبر 5482233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha