۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴

در نشست تخصصی کتابخوان ویژه معلمان مطرح شد؛

لزوم معرفی کتاب مناسب با ذائقه نسل جوان

لزوم معرفی کتاب مناسب با ذائقه نسل جوان

رشت- نشست تخصصی کتابخوان ویژه معلمان در رشت برگزار و مسئولان بر لزوم معرفی کتاب با محتوای مناسب با ذائقه نسل جوان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج شنبه به مناسبت هفته معلم نشست تخصصی کتابخوان ویژه معلمان و فرهنگیان با حضور جمعی از معلمان و مسئولان در فرمانداری رشت برگزار شد.

لزوم معرفی کتاب مناسب با ذائقه نسل جوان

لزوم ایجاد ارتباط با نسل جوان از طریق افزایش سطح آگاهی

فرماندار رشت با تأکید بر ارائه کتاب‌های مناسب با ذائقه نسل جدید، افزود: کتاب‌های خوبی در بازار کتاب وجود دارد اما همه آنها با ذائقه نسل جوان همخوانی ندارد.

حمیدرضا امام پناهی به تفاوت میان نسل‌ها اشاره و با بیان اینکه امروز معلمان باید بدانند چگونه با نسل جدید ارتباط برقرار کنند، گفت: نسل امروز در درک مسائل بسیار پویا و باهوش‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه معلمان و حتی والدین باید خود را به دانش و امکانات روز برای ایجاد ارتباط با نسل جوان مجهز کنند، اضافه کرد: قطعاً افزایش سطح مطالعه و دانش معلمان، اساتید و حتی والدین می‌تواند به شناخت نیازها و ایجاد ارتباط با نسل جوان کمک کند.

امام پناهی با اشاره به اهمیت معرفی کتاب‌های مناسب با ذائقه نسل جوان از سوی معلمان، تصریح کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی با توجه به اینکه همه کاربران از آن برای تعالی و رشد استفاده نمی‌کنند سبب شده تا نسل جوان کمتر با فرهنگ مطالعه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه معلمان باید بتوانند تجربیات زندگی را در قالب سبک زندگی در اختیار جوانان قرار دهند، ادامه داد: باید به نسل جوان استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها و توانمندی فردی یاد داده شود.

فرماندار رشت با اشاره به نقش مهم معلمان در توسعه و پیشرفت و تعالی یک جامعه، گفت: امروز شاهد هستیم که غرب با استفاده از فضای مجازی به دنبال ترویج فرهنگ خود و دور کردن جوانان از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و در این جا نیز نقش معلمان بسیار مهم است.

لزوم معرفی کتاب مناسب با ذائقه نسل جوان

رسالت یکسان نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی فرهیخته

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه به تعبیر بزرگان معلمی شغل انبیا الهی است، اظهار کرد: رسالت بزرگی بر دوش این قشر فرهیخته برای رشد و بالندگی ذهن و روحی انسان‌ها نهاده شده است.

پریسا کرمی با بیان اینکه نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی متفکر، بالنده و پویا برای جامعه بی ارتباط با رسالت نهاد کتابخانه ها نیست، افزود: کمک معلمان به رشد روح و ذهن انسان‌ها می‌کنند همان رسالتی است که نهاد کتابخانه ها با ترویج فرهنگ مطالعه به دنبال آن است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در ایام شیوع ویروس کرونا و بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، گفت: نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش طی دو سال گذشته با بهره گیری از این فضا با مخاطبان خود ارتباط ایجاد کردند.

کد خبر 5482527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha