۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

اصلاح آیین نامه شوراهای صنفی دانشجویان در راستای قانونمندی است

اصلاح آیین نامه شوراهای صنفی دانشجویان در راستای قانونمندی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اصلاح در آیین نامه در راستای قانونمندی، ایجاد همدلی و بهره گیری هر چه بیشتر از پتانسیل دانشجویان در حوزه صنفی و رفاهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر سمیه اسماعیلی درباره اصلاح آئین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران علوم پزشکی کشور اظهار داشت: اصلاح در آئین نامه در راستای قانونمندی، ایجاد همدلی و بهره گیری هر چه بیشتر از پتانسیل و خلاقیت‌های دانشجویان در حوزه صنفی و رفاهی است.

وی افزود: در دو جلسه اخیر که با حضور دکتر عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برگزار شد، نمایندگان شورای صنفی دانشجویان، دغدغه‌ها، نگرانی و مسائل خود را مطرح کردند و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت به همه این دغدغه‌ها و سوالات پاسخ دادند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در این جلسات به صورت شفاف و روشن درخصوص انجام فعالیت‌ها با حضور حداکثری دانشجویان اشاره و البته در کنار آن نیز رعایت تمامی فعالیت‌ها بر محور قانون و اسناد بالادستی تاکید شد.

وی با بیان اینکه در سطح وزارتخانه و دانشگاه‌ها، برنامه ریزی‌ها و اقدامات خوبی در همه عرصه‌ها علی الخصوص در حوزه صنفی و فرهنگی در حال انجام است، افزود: دغدغه بزرگی در سطح وزارت بهداشت ایجاد شده است و به طور مثال در حوزه صنفی و بویژه در مورد خوابگاه‌ها، وزارتخانه حمایت‌های مالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام داده است تا مسائل و مشکلات برطرف و حداقل رفاه دانشجویی حاصل شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه لازم است جزئیات این فعالیت‌ها به صورت گسترده و به موقع برای دانشجویان منعکس شود، اظهار داشت: در صورت عدم اطلاع رسانی گسترده و به موقع ممکن است که باور در ذهن برخی دانشجویان شکل گیرد که مسئولان، اهتمام لازم برای امور دانشجویی و فرهنگی را ندارند.

وی گفت: در حالی که مسئولان وزارتی و دانشگاهی به دنبال آن هستند که در کوتاه‌ترین زمان، مشکلات صنفی، رفاهی و فرهنگی دانشجویان برطرف گردد. البته در این مسیر، مشکلات اداری و اجرایی هم وجود دارد و سیر امور با ملاحظه قوانین و مقررات است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وجود برخی اشکالات در آئین نامه‌ها و ضوابط گفت: برخی از آئین نامه‌ها با اسناد بالادستی مغایرت‌هایی دارند یا برخی از آنها در گذشته به تصویب رسیده است و با اجرا شدن آنها، اشکالات آنها نمود یافته است و دانشجویان نیز مشکلات و پیشنهادات خود را برای اصلاح آنها ارائه کرده‌اند و منطقی است که اصلاح آنها مورد نظر قرار گیرد چرا که ما نمی‌توانیم فعالیت‌هایی خلاف مقررات مصوب و لازم الاجرا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح آئین نامه شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران در سیری منطقی و بر اساس بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشجویان بویژه دانشجویان فعال در شوراهای صنفی انجام می‌گیرد، ادامه داد: در اصلاح آئین نامه بر رعایت ضوابط ناظر بر شورای صنفی دانشجویان واحدهای دانشگاهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلای فرهنگی در سال ۸۷ تاکید شده است.

اسماعیلی با اعلام اینکه به دنبال محدود کردن شوراهای صنفی دانشجویان نیستیم، افزود: وجود جو همدلی میان مسئولان و دانشجویان همیشه راهگشا است و در این مورد نیز با استفاده از نظرات دانشجویان و نیز رعایت قانونمداری به دنبال هم افزایی هستیم تا مسئولان و دانشجویان در کنار یکدیگر، روزهای خوبی را برای دانشگاه‌ها رقم زنند.

در روزهای اخیر موضوع اصلاح آئین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران علوم پزشکی کشور در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار گرفت.

پس از بررسی‌های بسیار در جلسات متعدد و استفاده از نظرات کارشناسان و دانشجویان سرانجام نسخه اصلاح شده این آئین نامه در جلسه هیأت نظارت مرکزی با حضور نمایندگان دانشجویی شورای صنفی و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و سایر اعضا در حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بصورت پیش نویس ارائه شد.

اصلاح آئین نامه شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران، سبب برخی واکنش‌ها شد و تعدادی از دانشجویان، از این تغییرات در این آئین‌نامه به محدود کردن فعالیت شورای صنفی دانشجویان تعبیر کرده اند و در مقابل معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اعلام کرده است که این اصلاح در راستای انطباق با قوانین بالادستی است.

کد خبر 5483629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha