۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵

پنجمین جشنواره ملی «فرهنگ اقوام» در لرستان آغاز شد

پنجمین جشنواره ملی «فرهنگ اقوام» در لرستان آغاز شد

خرم‌آباد- پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام با حضور ۳۰ استان کشور در مجموعه تاریخی «فلک الافلاک» لرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان امروز یکشنبه در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان در سخنانی با بیان اینکه پس از ۲.۵ سال که از جشنواره قبلی می‌گذرد و به صورت ملی برگزار شد، امروز شاهد برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان هستیم اظهار داشت: از این پنج جشنواره، سه مورد به صورت استانی برگزار و الان نیز دومین جشنواره ملی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بیش از دو سال درگیر بیماری کرونا بودیم و سفرها کم رنگ شده بود گفت: این بیماری، گردشگری و اهالی گردشگری را متأسفانه دلسرد کرده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر اینکه با تدابیر مسئولان سلامت کشور، از این بحران تا حدی گذشته‌ایم و امروز توانستیم مجوزی را برای برگزاری این جشنواره بگیریم افزود: با تدبیر مدیریت ارشد استان و همچنین حمایت وزارت میراث فرهنگی، این جشنواره را توانستیم امروز در لرستان میزبانی کنیم.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه لرستان، استانی سراسر زیبایی، دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است گفت: مردم استان لرستان، از مهمان نواز ترین قوم‌ها در کشور هستند، امیدواریم در این چند روز به همه خوش بگذرد.

وی تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره، برنامه‌های متعددی شامل برپایی نمایشگاه «یافته های پژوهشی»، نمایشگاه «پتانسیل های سرمایه گذاری لرستان» نشست‌های تخصصی علمی و فرهنگی مرتبط با بحث گردشگری، میراث فرهنگی، تاریخ، مشاهیر لرستان، مشاهیر اقوام مختلف و… برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی بیان داشت: حضور گرم و پرشور گروههای موسیقی آئینی و سنتی از استان‌های مختلف، پخت غذاهای محلی، ارائه سوغات محلی و… را در حاشیه این جشنواره داریم.

قاسمی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این جشنواره ایجاد شور و نشاط اجتماعی پس از ۲.۵ سال بیماری کرونا و همچنین هم گرایی اقوام و اتحاد بیشتر بین اقوام مختلف است گفت: امیدواریم با برنامه‌های متنوع بتوانیم حق میزبانی را به خوبی ادا کنیم.

کد خبر 5485099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha