۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

قاچاق در کالاهای سلامت‌محور مسئله مهمی است

قاچاق در کالاهای سلامت‌محور مسئله مهمی است

زنجان-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: قاچاق در کالاهای سلامت‌محور مسئله مهمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم نوبرانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه تامین و تضمین کالاهای سلامت‌محور بر عهده معاونت غذا و دارو است، گفت: در خصوص تامین داروها، دانشگاه همواره تلاش کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی کالاهای سلامت‌محور اهمیت داشته و شعار امسال نیز بر آن تاکید دارد، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که از سال گذشته مورد توجه بوده، در طرح استانداردسازی خدمات دارویی، زنجان شهر پایلوت انتخاب شده که هدف طرح افزایش کیفیت خدمات است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: داروخانه فقط محل عرضه دارو نیست، بلکه محل عرضه خدمات دارویی است.

نوبرانی با بیان اینکه دارو زباله معمولی نبوده و باید به روش اصولی امحا شود، ابراز داشت: قاچاق در کالاهای سلامت‌محور مسئله مهمی است و رسانه‌ها در امر فرهنگ‌سازی در این زمینه همکاری کرده تا مصرف این موارد کاهش یابد.

وی معتقد است: عطاری‌ها صلاحیت تشخیص بیماری و تجویز ندارند و نباید تقاضایی انجام شود در این میان به همین خاطر از مردم انتظار داریم برای درمان از عطاری‌ها مشاوره و تجویز دریافت نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از سال گذشته توجه به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها مورد توجه قرار گرفته و باید این فرهنگ در عامه مردم نهادینه شود، تصریح کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک فقط خود فرد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و گفته می‌شود تهدید بعدی پاندمی سیاره، مقاومت میکروبی است.

نوبرانی گفت: داروهای اضافی زباله نیستند، داروهایی که تهیه می‌کنیم علاوه بر اینکه از دسترس دیگران خارج می‌شود و در صورت مصرف نکردن، منقضی شده و دور ریخته می‌شود.

کد خبر 5487662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha