۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶

پخش ویژه‌برنامه «جشن نامه» در رادیو نمایش

پخش ویژه‌برنامه «جشن نامه» در رادیو نمایش

ویژه‌برنامه «جشن نامه» رادیو نمایش به مناسبت ۲۵ اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، «جشن نامه» برنامه‌ای ترکیبی از شاهنامه خوانی، نقالی و پرده خوانی و نمایش‌هایی کوتاه بر اساس شاهنامه حکیم توس است. این آیین شامل بخش‌هایی همچون «رونمایی نامورنامه» در گفتگو با جلال خالقی مطلق عضو هیأت امنا و فرنشین بنیاد فردوسی و با صدای محسن بهرامی، «شگفتی های شاهنامه» در گفتگو با عبدالمهدی مستکین، شاهنامه پژوه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون یونسکو ایران است.

همچنین خوانش نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی در دو بخش دیباچه‌ای و سرگذشت فردوسی و داستان‌های دوره پیشدادی و گفتگو با یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی، پخش نمایش رادیویی «بیور اسب» با بازنویسی و کارگردانی رضا حماطی و بازیگری عباس بهمنش در نقش ابلیس، رضا حماطی در نقش راوی و کیوان هاشمی در نقش ضحاک، «نقالی آموزه‌های اخلاقی حکیم توس» و اجراهای گروه کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های برنامه است.

در این برنامه با محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش و کاظم نظری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفتگو خواهد شد.

«جشن نامه» به تهیه کنندگی ملیحه مرادی جعفری، با اجرای ملیحه شبانیان و پیمان شیخی، دستیار تهیه علیرضا بهروش و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رادیو نمایش و بنیاد فردوسی، به میزبانی تالار سنگلج تهران، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ از محل تماشاخانه‌ی سنگلج روی آنتن خواهد رفت و پذیرای علاقه مندان و مخاطبان رادیو خواهد بود.

این برنامه در گروه فرهنگ و تاریخ رادیو نمایش تهیه و تولید شده است که به صورت زنده از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

کد خبر 5488765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha