۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سرانه فضای آموزشی کشور پس از انقلاب ۳.۵ برابر رشد داشته است

سرانه فضای آموزشی کشور پس از انقلاب ۳.۵ برابر رشد داشته است

کرمانشاه- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فضای آموزشی کشور پس از انقلاب ۳.۵ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور سالانه با هزینه حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، سه هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خیرین در حال خدمت به مردم است.

وی افزود: مدرسه فقط یک ساختمان یا مکان نیست بلکه محلی است برای تربیت نسل‌های جامعه و باید از تمامی مکان‌های مدرسه حتی راه‌پله برای امر تربیتی استفاده کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: معلمان همه اوقات به دنبال مکان‌های خوب برای تربیت دانش آموزان نبوده‌اند و حتی در بدترین مناطق و با کمترین امکانات این کار را به خوبی انجام داده‌اند.

رخشانی مهر بیان کرد: سرانه فضاهای آموزشی کشور نسبت به قبل از انقلاب رشد ۳.۵ برابری داشته که این رشد بیانگر سرعت قابل توجه در ساخت و ساز مدارس کشور است.

وی خاطر نشان کرد: فضاهای تخریبی آموزشی کشور از ۷۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته و پس از زلزله ۰.۷ متر مربع به فضاهای آموزشی استان کرمانشاه اضافه شده است.

کد خبر 5489521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha