۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰

استاندار همدان اعلام کرد؛

الزامی شدن تزریق دز سوم واکسن کرونا در مراکز اداری

الزامی شدن تزریق دز سوم واکسن کرونا در مراکز اداری

همدان- استاندار همدان گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مراکز اداری استان الزامی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای همدان، نهاوند، تویسرکان، فامنین و کبودرآهنگ، زرد و، باقی شهرهای استان، آبی است
توی ادامه داد: تعداد فوتی‌های افراد مبتلا به کرونا در استان، در هفته گذشت یک نفر است.

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۹۴.۹ درصد از افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول، بیش از ۸۳ درصد نوبت دوم و ۱.۵ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: تقریباً صد درصد مادران باردار نوبت اول و ۹۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: اقدامات ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان در ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون قابل تقدیر است.

استاندار همدان تصریح کرد: مردم هیچ‌وقت فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان و سایر عواملی را که در مدت شیوع ویروس کرونا همراهی کردند فراموش نخواهند کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تلاش کادر بهداشت و درمان در تاریخ سرزمین‌مان به عنوان یک نماد ثبت و ضبط خواهد شد، اضافه کرد: تاکید می‌شود دانشگاه علوم پزشکی در راستای تزریق واکسن به ویژه کودکان ۵ تا ۱۱ سال، بیش از پیش اقدام کند.

استاندار همدان گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مراکز اداری و محیط‌های ۹ گانه الزامی شود.

وی با اشاره به اینکه اماکن عمومی ضمن رعایت شیوه نامه بهداشتی، با توجه به وضعیت رنگ‌بندی‌ها و ظرفیت‌های اعلام شده فعالیت خود را ادامه دهند، یادآور شد: آموزش و پرورش در راستای ساخت، تکمیل مدارس و جذب حداکثری نیروی انسانی اقدام کند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در اولین فرصت از خیرینی که در راستای اهداف تهویه و نصب آن اقدام کرده‌اند، تشکر و قدر دانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شروع فصل تابستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدابیر و تمهیدات لازم در جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کارت تزریق واکسن کرونا در مجموعه‌های اقامتی، هتل‌ها و میهمان‌سراها بیاندیشد.

این مسئول در ادامه افزود: تاکید می‌شود، ناوگان حمل و نقل درون و برون‌شهری با فرا رسیدن فصل تابستان و احتمال سفر مردم به استان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا را رعایت کنند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه دانشگاه بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و تزریق واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان در زمینه کرونا، کنترل و نظارت داشته باشند، عنوان کرد: اصحاب رسانه، دانشگاه علوم پزشکی را در راستای تشویق و اقناع‌سازی مردم در راستای تزریق واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا همراهی کنند.

کد خبر 5489731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha