۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴

معاون تحقیقات علوم پزشکی خراسان شمالی:

جذب بودجه ۵ میلیاردی برای ساخت اتاق تمیز در خراسان شمالی

جذب بودجه ۵ میلیاردی برای ساخت اتاق تمیز در خراسان شمالی

بجنورد- معاون تحقیقات علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵ میلیارد تومان برای ساخت اتاق تمیز از معاونت علمی ریاست جمهوری بودجه دریافت شده است و برای اتمام کار ۱۰ میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعلی قهرمانیان صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزو ۵ دانشگاه انتهای کشور در حوزه پژوهش و فناوری است اما اقدامات خوبی آغاز شده لذا تا پایان سال یقیناً شرایط بهتریی خواهیم داشت.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تعداد طرح‌های فناورانه دانشگاه رو به رشد است و در این زمینه سال گذشته ۱۹ طرح فناورانه آماده شد.

وی افزود: نسبت اختراعات به طرح‌های ارسالی ۳۰ درصد است.

قهرمانیان با اشاره به اقدامات ماه‌های اخیر، گفت: ۵ میلیارد تومان برای ساخت اتاق تمیز از معاونت علمی ریاست جمهوری بودجه دریافت شده است.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: برای اتمام این طرح ۱۰ میلیارد تومان دیگر بودجه نیازمندیم که صنایع استان به راحتی این رقم را می‌توانند تأمین کنند و در ازای آن هزینه‌های بیماران به شدت کاسته می‌شود.

وی افزود: با ۳ شرکت شتاب دهنده جهت استقرار در مرکز رشد فناوری سلامت قرارداد منعقد شده است.

قهرمانیان گفت: اساسنامه مراکز توسعه تحقیقات بالینی نیز تدوین شد.

وی در انتها از نگارش ۶۵ مقاله در خصوص کووید ۱۹ از سال ۹۹ خبر داد و گفت: درآمد معاونت تحقیقات از یک درصد به ۲ درصد افزایش یافت که این نتایج آن را تا سال آینده خواهیم دید.

کد خبر 5490461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      زحمت کشیدید
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      در 2 سال کرونا واکنون به زور علوم پزشکی خراسان شمالی 2 تا وبینار برای بازاموزی پزشکان گذاشت در حالیکه استانهای کوچکتر ومحرومتر ماهی چند وبینار دارند اقای دکتر اینجا وحشتناک قبیله ای وصنفی ومافیایی برخورد میشود اساتید شما بسیار ضعیف هستندغیر بومی را میفرستند تو کرونامثل هماتولوزیستیکه فوت کرد