۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹

روسیه:

آمریکا در خصوص توسعه سلاح های بیولوژیکی پنهان کاری می کند

 آمریکا در خصوص توسعه سلاح های بیولوژیکی پنهان کاری می کند

روسیه می گوید آمریکا و اوکراین با نقض کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی، در راستای توسعه پنهانی این گونه سلاح ها قدم برمی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، « کنستانتین کوساچف» سناتور روسی روز دوشنبه گفت آمریکا و اوکراین کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی (BWC) را نقض کرده و مسکو تحقیقاتی را در این زمینه آغاز می کند.

سناتور روس تاکید کرد که مسکو قصد دارد تحقیقاتی را در چارچوب سازمان ملل در خصوص نقض احتمالی کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی از سوی آمریکا و اوکراین آغاز کند. بنا به گفته کوساچف، کمیسیون آزمایشگاه های زیستی پارلمان روسیه از طریق دیپلمات های این کشور شواهدی از نقض این کنوانسیون از سوی آمریکا و اوکراین دریافت کرده است.

کوساچف تصریح کرد: ما از فعالیت های خود در یک پلت فرم سازمان ملل صحبت می گوییم و امیدواریم تحقیقات بین المللی برابر با مواد ۵ و ۶ کنوانسیون سازمان ملل [منع توسعه سلاح های زیستی] آغاز شود.

همزمان «ایرینا یارووایا» معاون رئیس دومای روسیه گفت که واشنگتن و کی یف اطلاعات نادرستی را به دبیرخانه کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی ارائه کردند.

این مقام روس یادآور شد که به لطف عملیات ویژه [در اوکراین]، این فرصت را داریم که اطمینان (اطلاعات) آنها را ارزیابی کنیم. ثابت شده که هم آمریکا و هم اوکراین اطلاعات ناقص یا نادرست ارائه کرده اند. در نتیجه یک پنهان کاری کامل در گزارش ها مشهود است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این باره گفت که مسکو نگران فعالیت تسلیحات زیستی آمریکا نه تنها در اوکراین، بلکه در سراسر جهان است.

همچنین در ماه مارس، وزارت دفاع روسیه فاش کرد آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است. مسکو معتقد است این اقدام در راستای برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا است.

به گفته ارتش روسیه، صندوق سرمایه گذاری «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در تأمین مالی این برنامه مشارکت داشته است.

کد خبر 5491552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha