۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۱

فرماندار گرگان:

نحوه رعایت شئونات اسلامی برخی در گرگان برازنده دارالمومنین نیست

نحوه رعایت شئونات اسلامی برخی در گرگان برازنده دارالمومنین نیست

گرگان- فرماندار گرگان گفت: نحوه رعایت حجاب و شئونات اسلامی در برخی موارد برازنده شهر دارالمومنین نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین محلی در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی امام حسن عسگری (ع) با محوریت تبیین و بررسی شاخص‌های عفاف و حجاب، اظهار کرد: عفاف و حجاب از ارزنده‌ترین نشانه‌های فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه در شهرستان گرگان با وجود هزار و ۴۰۰ شهید که جان خودشان را برای حفظ ارزش‌ها و کرامت‌های این انقلاب از دست دادن، مقوله حجاب و رعایت شئونات اسلامی در برخی از موارد برازنده شهر دارالمومنین نیست.

فرماندار گرگان با انتقاد از وضعیت حجاب در برخی ادارات و سازمان‌های دولتی خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئله بد حجابی و برخورد نامناسب در دستگاه‌ها بیشتر شده است که باید با سعه صدر و راهکارهای اصولی این مسئله را به خوبی و در شرایط مساعد حل کنیم.

وی اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه و دانشگاه بر شمرده و یادآور شد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت بالایی از فرزندان این سرزمین را در خود جای داده نقش مهمی در ترویج و توسعه‌ی فرهنگ حجاب و عفاف دارد و باید با برگزاری کلاس‌های توجیهی و تبینی برای خانواده‌ها و دانش آموزان نقش اساسی و ماندگاری برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف ایفا کند.

فرماندار مرکز استان یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب را بستر سازی برای جلوگیری از بی حجابی و بدحجابی با نگاه توانمندسازی در جامعه دانست و تاکید کرد: در این راستا دستگاه‌های مرتبط مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات شهرداری و غیره با ترویج فرهنگ حجاب مراسمات گوناگون باید نقش پررنگی داشته باشند.

عیسی پایین محلی به نقش صدا و سیما در تقویت ارزشها و باورهای اخلاقی و اعتقادی فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: مسئولیت صدا و سیما در این زمینه غیر قابل کتمان است و همواره تاکید بوده که صدا و سیما در این مسیر پیشتاز باشد.

وی استفاده از ابزار فرهنگی حجاب در ورودی‌ها بهره مندی از مشاوران مذهبی در برنامه‌های جامع فرهنگی، و گسترش حجاب در مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزان را از دیگر راهکارهای نهادینه کردن این فرهنگ دانست.

کد خبر 5496765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha