۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

کاهش ۱۷ میلیارد تومانی مطالبات کارگری خراسان جنوبی

کاهش ۱۷ میلیارد تومانی مطالبات کارگری خراسان جنوبی

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالبات کارگری استان از اسفند ماه ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۱ نزولی بوده و از ۲۶ میلیارد تومان به ۹ میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا طالبی ظهر دوشنبه در دومین جلسه کمیسیون کارگری خراسان جنوبی از کاهش چشمگیر مطالبات کارگری در استان خبر داد و افزود: مطالبات کارگری استان از اسفند ماه ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۱ نزولی بوده و از ۲۶ میلیارد تومان به ۹ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همچنین واحدهای کارگری دارای حقوق معوق کاهش ۷۰ درصدی داشته است، افزود: جامعه کارگری از جمله اقشار مهم جامعه بوده که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر به روز رسانی طرح طبقه بندی مشاغل، افزود: همچنین خواستاریم از واحدهای کارگری دارای حقوق معوق بازدید شود.

طالبی با بیان اینکه سیمای کلی معوقات کارگری در استان شرایط مطلوب و رو به کاهشی را نشان می‌دهد، افزود: اما در موقعیت حساس اقتصادی، باز هم باید مطالبات کارگران با جدیت دنبال و پرداخت شود تا معیشت آن‌ها به مخاطره نیفتد.

گفتنی است؛ در این جلسه، علاوه بر بررسی معوقات کارگری استان، مطالبات و معوقات کارگری پیمانکاران اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب استان مورد بررسی ویژه قرار گرفت و در راستای کاهش معوقات کارگری تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 5497235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha