۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

جایگاه خانواده در مدارس تقویت شود

جایگاه خانواده در مدارس تقویت شود

سنندج-نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه جایگاه خانواده در مدارس تقویت شود، گفت: باید جلسات حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش به صورت تخصصی برگزار و خروجی و اثرگذاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مسئولان و ائمه جمعه و جماعت استان اظهار داشت: انتظار می‌رود در جلسات بعدی تعداد سخنرانان کمتر و بیشتر وقت سخنرانی به متولیان آموزش‌وپرورش اختصاص داده شود.

وی در خصوص برخی دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه متذکر شد: انتظار می‌رود علما در موضع‌گیری‌ها و بیان مشکلات معلمان بیشتر دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) تصریح کرد: تقویت «علم، ادب، عفت و پاکدامنی» باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان، خانواده و دانش‌آموز در تقویت علم و دانش جامعه نقش تأثیرگذاری دارند، گفت: متأسفانه گاهی اوقات انجمن اولیا در مدارس به صورت صوری تشکیل می‌شود که می‌طلبد در این حوزه تجدید نظر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: باید آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کنند تا جایگاه خانواده در مدارس تقویت شود.

وی با ذکر اینکه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای استفاده از ظرفیت و دانش یکدیگر و شناسایی مشکلات نیاز به همکاری بیشتر دارند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که جلسات این حوزه کمیسیونی و سپس به صورت تخصصی تشکیل و خروجی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید اینکه جذب معلمان و روحانیون در مدارس بر اساس نیازمندی و قانون باشد و از تغییر رسته خودداری شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه این موضوع به یک آفت تبدیل شده است چرا که برخی از عالمان دینی از این طریق مشکل استخدامشان را رفع کرده و سپس دنبال تغییر رسته شغلی می‌روند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این دولت شیوه جذب معلمان و روحانیون برای فعالیت در مدارس در حال اصلاح و انجام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب یادآور شد: حضرت آقا فرموده برنامه و اقدام خوب است، اما اثرگذاری از همه بیشتر مهم است؛ بنابراین باید در اجرای برنامه‌ها اثرگذاری مدنظرمان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی استفاده از ظرفیت معلمان دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان متعهد و از سایر دانشگاه‌ها چارچوب پذیرتر است که می‌توان از توانمندی معلمان این دانشگاه در ترویج فرهنگ دینی نهایت بهره را برد.

کد خبر 5497330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha