۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

غربالگری بیش از ۳۴ هزار کودک در راستای پیشگیری از تنبلی چشم

غربالگری بیش از ۳۴ هزار کودک در راستای پیشگیری از تنبلی چشم

شهرکرد- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۴ هزار و ۷۹۷ کودک در پایگاه‌های تنبلی چشم پیشگیری از معلولیت‌ها غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه ۲۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادان در چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار کرد: هزار و ۴۸۷ نفر از مراکز درمان و بازتوانی معتادان خدمات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار و ۷۹۷ کودکان در پایگاه‌های تنبلی چشم پیشگیری از معلولیت‌ها غربالگری شده است، عنوان کرد: در طرح غربالگری اضطراب به بیش از هزار و ۲۰۰ کودک خدمات ارائه شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه والدین باید در زمان تولد کودک از سطح شنوایی کودکان خود اطمینان حاصل کنند، گفت: این مهم در زمان تولد کودک توسط نیروهای بهزیستی استان انجام می‌شود که در سال گذشته حدود ۸۰ کودک که احتمال ناشنوایی را داشته اند شناسایی شدند و مورد درمان قرار گرفته اند.

نصیری با بیان اینکه معلولیت در نوزادانی که به دنیا می آیند به دلیل مشکلات ژنی می‌باشد، ادامه داد: به همین منظور باید زوجین قبل از ازدواج از مشاوره ژنتیک استفاده کنند تا از این رخ داد جلوگیری شود.

وی مطرح کرد: برخی ژن‌های نادر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که علت آن را می‌توان برخی ازدواج‌های فامیلی عنوان کرد.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آزمایش‌های ژنتیک برای مددجویان بهزیستی به صورت رایگان انجام می‌شود، اعلام کرد: تخفیفاتی نیز برای افرادی که مشکل اقتصادی دارند در نظر گرفته شده است.

نصیری افزود: شش مرکز غربالگری ژنتیک در سه شهرستان شهرکرد، فارسان و بروجن در حال حاضر فعال است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان لردگان و کوهرنگ بیشترین آمار معلولیت در چهارمحال و بختیاری را دارد، گفت: مجوز تأسیس مرکز غربالگری ژنتیک تا پایان امسال برای این دو شهرستان صادر خواهد شد.

کد خبر 5497341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha