۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷

در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت؛

عین اللهی با وزرای بهداشت قطر و هند دیدار و گفتگو کرد

عین اللهی با وزرای بهداشت قطر و هند دیدار و گفتگو کرد

وزیر بهداشت در حاشیه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت، با وزرای بهداشت قطر و هند، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در دیدار "منسوخ مانداویا" وزیر بهداشت هند در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: هند در حوزه فناوری اطلاعات و نیز فناوری‌های پزشکی دستاوردهای مناسبی داشته و ایران از همکاری‌های دو کشور استقبال می‌کند.

وی با اشاره به همکاری در حوزه طب سنتی به عنوان یکی از زمینه‌های توسعه روابط ایران و هند یادآور شد: افتتاح مرکز جهانی طب سنتی در هند با همکاری سازمان جهانی بهداشت می‌تواند ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها فراهم آورد.

وزیر بهداشت هند نیز در این دیدار با بیان اینکه ارتباطات ایران و هند همواره در سطح مطلوبی قرار داشته است است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های هر دو کشور تمایل به ارتباطات وسیع‌تر با یکدیگر دارند و زمینه افزایش این روابط و همکاری‌های علمی در هر دو کشور وجود دارد.

همچنین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در دیدار خانم "حنان محمد الکواری" همتای قطری نیز با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قطر گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به برگزاری هر چه مطلوب‌تر این رویداد و همچنین همکاری‌های بهداشتی در آن را دارد.

وی اظهار داشت: روابط ایران و قطر در حوزه سلامت از دیرباز، مطلوب بوده و محورهایی برای تقویت همکاری‌های مشترک بین دو کشور وجود دارد.

عین اللهی افزود: سرمایه گذاری در حوزه سلامت و گسترش همکاری‌های علمی بین دو کشور مانند برگزاری کنگره‌های علمی، تبادل استاد و دانشجو، اعطای بورسیه، تبادل اطلاعات در موضوعات مختلف حوزه سلامت به ویژه در موضوع بیماری‌های غیر واگیر می‌تواند به تقویت نظام سلامت دو کشور کمک کند.

وزیر بهداشت قطر نیز در این دیدار خواستار گسترش تعاملات دو کشور در حوزه بهداشت و درمان شد و بر تبادل دستاوردهای نظام سلامت دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 5497933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha