۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۸

منبع آمریکایی مدعی طرح ترور «جورج بوش» شد

منبع آمریکایی مدعی طرح ترور «جورج بوش» شد

مجله فوربس آمریکا مدعی شد که یک فرد مرتبط با گروه تروریستی داعش ماه نوامبر گذشته قصد داشته جورج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق این کشور را ترور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مجله آمریکایی مدعی طرحی برای ترور «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا طی ماه نوامبر در شهر تگزاس در ایالت دالاس از سوی عناصر گروه تروریستی داعش شد.

بر اساس این گزارش، مجله آمریکایی فوربس ادعا کرد که یک عنصر مرتبط با گروه تروریستی داعش برای عکس گرفتن از منزل جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به دالاس سفر کرده بود و همراهان او هم قصد داشتند از طریق مرزهای مکزیک وارد آمریکا شوند.

در همین راستا دفتر تحقیقات فدرال آمریکا گفت که از طریق دو نفر از خبرچین‌های سری و زیر نظر گرفتن حساب کاربری فرد مذکور در پیام رسان واتساپ پی به این طرح برده است.

طبق ادعای این دفتر، فرد مظنون گفت که به دنبال ترور جورج بوش بوده است چرا که معتقد است رئیس جمهور اسبق آمریکا مسئول قتل و کشتار شمار زیادی از مردم عراق و تقسیم این کشور پس از حمله نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی بوده است.

اف بی آی همچنین مدعی شد که طراح این توطئه از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا مقیم بوده و یک درخواست پناهندگی معلق داشته است و مأموران فدرال از دو منبع سری مختلف برای تحقیق در این خصوص استفاده کردند.

گفتنی است که جورج دبلیو بوش چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا است که توانست برای دو دوره متوالی رئیس جمهور این کشور شود.

بوش از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ میلادی منصب ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را عهده دار بود و قبل از دوران ریاست جمهوری در ۲۰ ژانویه ۲۰۰۱ و بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی به عنوان چهل و ششمین فرماندار تگزاس مشغول به کار بود.

کد خبر 5498761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha