۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۱

فرمانده روسی:

موشک «سرمت» در دنیا بی نظیر است

موشک «سرمت» در دنیا بی نظیر است

فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه با اشاره به اینکه موشک قاره پیمای جدیدی که مسکو اخیرا با موفقیت پرتاب کرده در دنیا منحصر به فرد است، از استفاده از آن جهت حفاظت از مرزهای روسیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «سرگئی کاراکایف» فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه اعلام کرد که امروزه موشک بالستیک راهبردی «سرمت» (Sarmat) این کشور هیچ نمونه مشابهی در دنیا ندارد و تعمیر و نگهداری و اصلاح آن فقط در دست روسیه است.

کاراکایف در این باره تاکید کرد: امروز ضروری است که از مجموعه موشک «سرمت» به عنوان مجموعه‌ای منحصر به فرد یاد کنیم که نمونه مشابهی در دنیا ندارد. این برای اولین بار است و همچنین دومین مورد نیز مجموعه‌ای است که مجتمع نظامی-صنعتی در روسیه می‌سازد که به هیچ جایی وابسته نیست. در آینده نیز عملیات، نگهداری و اصلاح این موشک فقط در دستان ماست به این جهت که از مرزهای میهن ما پاسداری نماید.

پیشتر نیز «دیمیتری روگوزین» رئیس سازمان هوافضای روسیه (روسکاسموس) اعلام کرد که آزمایش‌های جدیدترین موشک قاره پیمای روسیه موسوم به سرمت در سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

روگوزین در این باره گفت: آزمایشات در طول سال جاری ادامه خواهد داشت، اگرچه ما در حال برنامه ریزی برای قرار دادن اولین سری از این موشک‌ها در حالت آمادگی رزمی در پایان پاییز امسال هستیم.

وزارت دفاع روسیه حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که موشک قاره پیمای بالستیک سرمت از مرکز زیرزمینی پایگاه فضایی «پلِسِتسک» با موفقیت پرتاب شده است.

به دنبال اعلام این خبر از سوی وزارت دفاع روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که این سلاح مشابهی در دنیا ندارد، امنیت روسیه را تأمین و تهدیدکنندگان روسیه را مجبور به تجدید نظر می‌کند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5501549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالفضل AE ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 2
      سلامدامروزه سلاح ومهمات ودانش نظامی داشته باشید امنیت ازدست گرگ هادارید درود بر سپاه موشکی
    • asghar IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 2
      آفرین باریکلا