۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۷

مسئول انتشارات حماسه یاران:

قلم و اثر شهید عبدالهی در کتاب «هواتو دارم» مشهود است

قلم و اثر شهید عبدالهی در کتاب «هواتو دارم» مشهود است

قزوین - مسئول انتشارات حماسه یاران گفت: متن کتاب تنها در قلم نویسنده خلاصه نمی‌شد بلکه قلم شهدا و چه بسا خود شهید نیز در کتاب بسیار مشهود بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کاجی در مراسم رونمایی از کتاب هواتو دارم که شب گذشته در سالن اجتماعات شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی قزوین برگزار اظهار کرد: با مطالعه هر فصل کتاب «هواتو دارم» می‌شد همزمان خندید، گریست و به همراه راوی سفرهای متعددی را تجربه کرد و در سطر به سطر کتاب زندگی کرد.

مسئول انتشارات یاران با بیان اینکه نویسندگان ادبیات پایداری ذخیره‌های انقلاب هستند بیان کرد: متن کتاب تنها در قلم نویسنده خلاصه نمی‌شد بلکه قلم شهدا و چه بسا خود شهید نیز در کتاب بسیار مشهود بود از سوی دیگر راوی مطالب را خیلی خوب روایت کرده و مطالب از سینه راوی تراوش و به صفحه منتقل شده بود.

وی افزود: از سوی دیگر ۸۵ درصد کتاب به سبک زندگی اسلامی اشاره داشت و من برای عنوان کتاب می‌توانم عنوان "هوامونو" داره را برگزینم زیرا بر این باورم که شهید عبدالهی از احوال همه ما آگاه است و به ما توجه دارد.
راوی دفاع مقدس تصریح کرد: اگر بخواهیم شهید عبدالهی را توصیف کنیم باید در وصف ایشان بگوییم که شهید عبدالهی یک جوان مؤمن، انقلابی، حزب الهی و انقلابی بود.

وی ادامه داد: کتاب دارای دو قهرمان است که قهرمان اول شهید و قهرمان دوم همسر شهید است چنانچه شهید سلیمانی نیز در وصف همسران شهدا چنین می‌گوید که پاداش همسران شهدا کمتر از شهدا نیست.

این ناشر تاکید کرد: داستان شهید عبدالهی داستان سرعت و سبقت بود چنانچه پدر وی پیش از تولد ایشان در جبهه حضور داشت اما این پسر بود که در مسیر شهادت از پدر سبقت گرفت.

وی افزود: امروز ما شخصیت ظاهری شهید را خواهیم شناخت اما برای شناخت شخصیت باطنی شهید زمان لازم است و ما باید در سال‌های آتی شخصیت شهید را برای نسل جوان و آینده تشریح کنیم.

کاجی عنوان کرد: از ویژگی‌های شهید تلاش ایشان برای برجسته کردن غدیر به‌عنوان یک اصل اساسی بود که بنظر من لازم است ما و خانواده ایشان برای ادامه راه شهید به دنبال احداث مؤسسه غدیر باشیم و پرچم راه شهید را زمین نگذاریم.

وی با اشاره به اینکه رمز شهادت شهید عبدالهی سرعت و سبقت در شهادت بود مطرح کرد: رمز موفقیت شهید سلیمانی این بود که در همه حال شهدا را حاضر و ناظر در زندگی می‌دانست و رفتار ایشان به گونه‌ای بود که گویی در جریان زندگی متوجه حضور شهدا است.

این ناشر ادامه داد: معادل نظامی حاج قاسم در کشور بسیار است اما چیزی که به چهره حاج قاسم محبوبیت می‌بخشید این بود که لحظه‌ای صدای شهدا که همان صدای خدا و اهل بیت بود در گوش ایشان گم نمی‌شد.

وی گفت: راهنما و استاد حاج قاسم شهدا بودند که به ملکوت متصل بودند و ایشان با استفاده از ظرفیت شهدا و باور به حضور شهدا توانست مسیر شهادت را طی کند.

این راوی در پایان بیان کرد: وصیت شهید عبدالهی الگو گرفته از وصیت حضرت زهرا و اهل بیت (ع) بود که در پس شهادت ایشان ذهن انسان ناخودآگاه به سوی روضه بانوی عالم هدایت می‌شد.

کد خبر 5501567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha