۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷

فرماندار کنگان:

کنگان تبدیل به مقصد گردشگری شود/ ایجاد پایانه بین‌المللی مسافری

کنگان تبدیل به مقصد گردشگری شود/ ایجاد پایانه بین‌المللی مسافری

بوشهر- فرماندار شهرستان کنگان از ایجاد پایانه بین‌المللی مسافری در این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش داریم که شهرستان کنگان به عنوان مقصد گردشگری قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی صبح یکشنبه در بازدید و نشست بررسی ایجاد پایانه بین‌المللی مسافری اظهار داشت: ایجاد مرز مسافری بندر کنگان برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستان کنگان در راستای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن بازی‌های جام جهانی قطر و و اندک زمان باقیمانده تا برگزاری مسابقات و نیاز فوری و مبرم به داشتن مرز مسافر دریایی به‌منظور منتفع شدن استان و شهرستان این ظرفیت‌ها به‌وجود آمده است.

فرماندار شهرستان کنگان ادامه داد: در زمینه‌های ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای برخورداری از امتیاز مرز مسافری دریایی و قابلیت‌های شهرستان و نحوه اخذ مجوز مرز مسافری دریایی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی بیان داشت: از ظرفیت اسکله شرکت LNG و هتل کنگان در این راستا استفاده خواهد شد و اداره کل بنادر و دریانوردی و ناظر گمرکات استان بوشهر در خصوص استقرار دستگاه‌های مورد نیاز همکاری لازم را داشته باشند.

غریبی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های گردشگری و اشتغال‌زایی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم کنگان گردشگری دریایی است که افتتاح پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی استان و شهرستان می‌تواند در توسعه برنامه‌های گردشگری و اشتغال‌زایی نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان اظهار داشت: یکی از اهداف بلندی که دنبال می‌کنیم این است که شهرستان کنگان را به عنوان مقصد گردشگری قرار داده و با این نگاه باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

کد خبر 5501858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha