۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

معاون دادگستری اردبیل:

بنگاه های معاملاتی خودرو در اردبیل ساماندهی می شود

بنگاه های معاملاتی خودرو در اردبیل ساماندهی می شود

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: بنگاه های معاملاتی خودرو به منظور کاهش جرایم در اردبیل ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیأت مدیره نمایشگاه داران خودرو استان اردبیل اظهار کرد: حوزه معاملات خودرو و املاک از چالش‌های مهم فراروی دستگاه قضائی است که باید بنگاه‌های معاملاتی خودرو در استان ساماندهی شود.

وی با اشاره به ارتقا آگاهی‌های عمومی جهت پیشگیری از جرایم و اختلافات در زمینه معاملات خودرو افزود: پرونده‌های زیادی در موضوعات مختلفی مانند خیانت در امانت، انتقال مال غیر، الزام به تنظیم سند، تحویل مبیع و ثمن معامله و جعل و کلاهبرداری در حوزه معاملات خودرو مطرح است که برای کاهش این جرایم ساماندهی بنگاه‌های خودرو ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به راه اندازی کمیته بازرسی ویژه نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و خودرو با گشت‌های تلفیقی سازمان‌های متولی بیان کرد: شناسایی بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه و جلوگیری از فعالیت آنان، دوره‌های تخصصی بنگاه داران به منظور افزایش دانش حقوقی مرتبط با معاملات خودرو نیز مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، احداث شهرک خرید و فروش خودرو، تهیه منشور اخلاقی بنگاه‌های معاملاتی، ثبت سیستمی نقل و انتقالات با کد رهگیری و پیشگیری از کلاهبرداری‌ها در آگهی‌های خرید و فروش سایت‌های مجازی از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.

کد خبر 5502694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha