۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳

با صدور بیانیه‌ای؛

آژانس انرژی اتمی مدعی شد اختلافات پادمانی با ایران باقیمانده است!

آژانس انرژی اتمی مدعی شد اختلافات پادمانی با ایران باقیمانده است!

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز با صدور بیانیه‌ای مدعی باقیماندن اختلافات پادمانی با ایران شد!

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا به گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا شده است که جمهوری اسلامی ایران توضیح موثقی درباره ذرات اورانیوم یافت شده در برخی سایت های خود ارائه نکرده است!

به گزارش شبکه الجزیره، آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف های ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شد که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر امروز دوشنبه ضمن طرح ادعاهای تکراری علیه ایران در گزارش خود مدعی شد: تهران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است. مسائل پادمانی مربوط به این ۳ مکان باقیمانده است.

در بخشی از گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: ذخیره اورانیوم با غنای ۶۰ درصدی ایران هم‌ اکنون به ۴۳.۱ کیلوگرم رسیده، یعنی تقریبا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

گفتنی است که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا در جریان سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس واقع در سوئیس مدعی شده بود که مذاکرات با ایران به منظور پایان دادن به بن بست طولانی مدت پیرامون توضیح درباره منشأ قطعات اورانیوم غنی شده یافت شده در تاسیسات قدیمی اعلام نشده، در نقطه «بسیار دشواری» قرار گرفته است.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی‌ سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌ های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته‌ و به مشورت هایی مبادرت نمایند.

کد خبر 5503269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 1
      تنها راه خروج از بن بست برجام و تحریم و اقتدار کشور با تحمل فشارهای فرسایشی رو نمایی از بمب هسته ایی و آزمایش آن و بستن پرونده رفت و آمد بیگانگان و دور از شدن از تهمت پنهانکاری که بیانگر نگرانی ملت بزرگ از تهدیدات کاغذی شیطان میباشد خواهد بود مسیولین بخوانند و یکبار تصمیم بگیرند