۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

در نشست شورای حکام؛

گروسی: ایران برای یافته‌های ما در ۳ مکان نامشخص توضیح نداده است

گروسی: ایران برای یافته‌های ما در ۳ مکان نامشخص توضیح نداده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز مجددا ادعاهایی را که پیشتر برضد برنامه هسته ای ایران مطرح کرده بود، تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست امروز شورای حکام این آژانس به تکرار ادعاهای پیشین خود درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پرداخت.

گروسی در این باره مدعی شد که توضیحات ایران درباره مواد هسته ای پیدا شده در سه مکان اعلام نشده به لحاظ فنی معتبر نبوده است و مسائل پادمانی در این زمینه باقی مانده است.

پیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرده بود که جمهوری اسلامی ایران توضیح موثقی درباره ذرات اورانیوم یافت شده در برخی سایت های خود ارائه نکرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف های ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شده بود که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است و تهران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است و مسائل پادمانی مربوط به این ۳ مکان باقیمانده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین ساعاتی پیش از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

وی با انتشار تصویری از این جلسه در صفحه توئیتر خود در پیامی در این رابطه نوشت که گروسی در حال قرائت بیانیه مقدماتی جلسه شورای حکام است.

اولیانوف پیشتر پیش بینی کرده بود که نشست امروز شورای شورای حکام پر تنش باشد.

وی افزوده بود که شورای حکام علاوه بر مواردی از جنبه‌های عمومی کار آژانس، در مورد موضوعات مرتبط با ایران، اوکراین و توافق «آکوس» (AUKUS) (توافق ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای برای استرالیا توسط انگلیس و آمریکا) به بحث خواهد پرداخت.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی پیش نویس قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برضد ایران را بی معنا خوانده بود.

کد خبر 5507726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 2
      اگر شما واقعا ریگی به کفش ندارید هر چه زودتر بگید ،اینقدر این مردم و مملکت را به نابودی نبرید.
    • بابائی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      سوال اینجاست وقتی که آمریکا عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره توافق هسته ای، برجام و مذاکرات و غیره در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ندارد. و این در حالی است که آمریکا در سال 2014 از توافق هسته ای و برجام به صورت غیر قانونی خارج شده است.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      شریعتمداری در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد بازرسان آژانس یا چشم‌های «موساد» و «سیا»؟! مدیر مسئول روزنامه کیهان در واکنش به سفر گروسی به سرزمین‌های اشغالی در آستانه برگزاری نشست حکام گفت: آژانس باید توضیح بدهد که طرف مقابل ایران در چالش هسته‌ای، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی است
    • محمد DE ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      ایشان یافته های شما نیستند که درموردشان با سیاست غیر قانونی رفتار میکنید
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      ببینید | کارشناس آمریکایی: ایران به توافق پایبند بود ولی ما توافقنامه را زیر پا گذاشتیم! کارشناس شبکه MSNBC گفت: دستگاه اطلاعاتی دولت ترامپ می‌دانست که ایران کاملا به توافق پایبند بوده است.
    • بابائی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار آن را کنار بگذارد اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آمریکا جنایتکار آن را کنار نمی گذارد
    • بابائی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 0
      اگر سلاح هسته ای بد است، اروپا جنایتکار آن را کنار بگذارد اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا اروپا جنایتکار آن را کنار نمی گذارد
    • بابائی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار آن را کنار بگذارد اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا اسرائیل جنایتکار آن را کنار نمی گذارد
    • بابائی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      و این در حالی است که آمریکا جنایتکار و هم تروئیکای اروپایی جنایتکار خودشان توافق هسته ای برجام را از سال 1394 تاکنون نقض کردند و عمل و اجرا نکردند و هنوز هم عمل و اجرا نمی کنند.
    • بابائی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      سه کشور اروپایی و آمریکا از سال 1392 تاکنون ثابت کردند دیگر حق صلاحیت مذاکره در مورد سلاح هسته ای را ندارند. و این در حالی است که سه کشور اروپایی جنایتکار و آمریکا جنایتکار توافق هسته ای و برجام را نقض کردند
    • بابائی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      صدراعظم آلمان ابتدا جوابگوی جنایاتی که کشورش در ارسال سلاح شیمیایی به صدام در جنگ تحمیلی 8 ساله علیه کشورمان کرد و هزاران رزمنده و نیز غیرنظامی ایرانی را شهید و مجروح کرد و پس از آن نیز به خاطرخسارت‌هایی که خود و شرکایش از طریق برجام بر ما تحمیل نمودند، باشد وآن‌ها را جبران نماید
    • بابائی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      با خروج ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از برجام و ادامه یافتن همان مسیر توسط بایدن و تضمین ندادن آمریکا درخصوص برجام‌، بی‌اعتمادی کشورمان به آمریکایی‌ها بیش از پیش شده است. بنابراین وقتی مشکل اصلی برجام در واشنگتن است نه در تهران چرا برخی آدرس غلط می‌دهند.
    • بابائی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین یونان نفت توقیف شده ایران را تحویل آمریکا داد؟ ادعای آمریکادرباره بازگشت به برجام تاکنون ثابت کرد که 100 درصد فقط دروغ بوده است. داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حملات تروریستی مزارشریف را برعهده گرفت.
    • بابائی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      تهیه پیش‌نویس یک قطعنامه ضد ایرانی توسط آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام، در واقع به خاطر 100 درصد فقط سرپوش گذاشتن اهانت ها و خیانت های خودشان در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین است. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 2017 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است.
    • بابائی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 2017 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است دخالت و مداخله آمریکا جنایتکار در برجام و مذاکرات وین و شورای حکام به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ایران بوده است. آمریکا جنایتکار متهم اصلی در برجام بوده است.
    • بابائی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      شورای حکام آژانس خودش تاکنون شریک جرم اهانت ها و خیانت های آمریکا در توافق هسته ای و برجام بوده است. که آمریکا و تروئیکای اروپایی در شورای حکام آژانس هیچ غلطی نمی توانند بکنند. و این درحالی است که آمریکا و تروئیکای اروپایی از سال 1394 تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات توافق هسته ای و برجام نکردند.
    • بابائی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      آمریکا جنایتکار به همراه سه کشور اروپایی جنایتکار آرزوهای خود را به گور می برد. سه کشور اروپایی جنایتکار مانند آمریکا جنایتکار آرزوهای خود را به گور می برد. سه کشور اروپایی جنایتکار مانند اسرائیل جنایتکار آرزوهای خود را به گور می برد.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      شهید فخری زاده را با سلاح مورد استفاده ناتو ترور کردند سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری زاده مورد استفاده ناتو بوده است. سلاح ناتو از افغانستان وارد ایران می شود. آمریکا و متحدانش تروریست هستند.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      ایران قبل از ۴شنبه از IAEA خروج خودش را اعلام کند و بازرسان آژانس را به جرم جاسوسی برای اسرائیل بازداشت محاکمه و اعدام کند.
    • بابائی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      گروسی: پیام ما به اسرائیل این بود که اجازه بدهید آژانس کارش را انجام دهد/ شرم آور و تاسف بار است که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ناتوان و عاجز از اسرائیل جنایتکار اجازه می گیرد.
    • بابائی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      اعتراف گروسی: پیام ما به اسرائیل این بود که اجازه بدهید آژانس کارش را انجام دهد/ و این در حالی است که اسرائیل یک سازمان تروریستی است، نه یک دولت
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      بهترین پاسخ تصویب طرح خروج از آژانس در مجلس هست، این سازمان هیچ نفعی برای ایران ندارد