ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی:

حماس به دنبال غافلگیر کردن اسرائیل است

حماس به دنبال غافلگیر کردن اسرائیل است

یک ژنرال سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که جنبش حماس آماده غافلگیر کردن ارتش این رژیم در نبرد دریایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «ایال وینکو» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی و استاد دانشگاه بار ایلان نوشته است که جنبش حماس بعد از تحولات پی در پی آماده غافلگیری جدید ارتش اسرائیل در صورت وقوع جنگ است.

وی می‌نویسد: تمرکز حماس بر بازسازی واحدهای ویژه سایبری و دریایی خود است از جمله مجهز شدن به قایق‌های سریع السیر که به این جنبش اجازه حملات به اراضی اشغالی را می‌دهد.

این ژنرال سابق صهیونیست ادامه داد: حماس به دنبال هدف قرار دادن کشتی‌های نیروی دریایی و زیر ساخت‌های اسرائیل است و این یکی از اصلی ترین اهداف حماس برای شکستن محاصره دریایی نوار غزه است، از این رو ممکن است این جنبش در چندین سطح حرکت کند و چنین اقدامی می‌تواند بازتاب گسترده‌ای در محافل داخلی و بین المللی داشته باشد.

در همین راستا محافل نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که از جنگ ۲۰۲۱ به بعد، جنبش حماس تلاش‌های زیادی را برای بازسازی نیروی دریایی خود انجام داده و این قابلیت را به حماس داده است که بتواند شهرک‌های مرزی را هدف قرار دهد.

برآورده محافل نظامی صهیونیست، همزمان است با اظهارات رهبران حماس در مورد آغاز عملیات دریایی برای شکستن محاصره دریایی علیه نوار غزه. همچنین مقامات صهیونیست نیز مدعی شده‌اند که حماس در حال بازسازی تونل‌های هجومی و دفاعی، مجهز شدن به طیف وسیعی از سلاح‌ها از جمله موشک‌های دور برد و با دقت و قدرت تخریبی بالاست.

در عین حال، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که حماس می‌تواند از موشک‌های دقیق خود برای هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها در بنادر و دریا استفاده کند که این اقدام، به منزله نشانه گرفتن نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در دریا و تعطیلی فعالیت‌های دریایی این رژیم و بسته شدن بندر اشدود خواهد بود.

این سناریوهای احتمالی، محافل نظامی رژیم صهیونیستی را بر آن داشته است تا از نیروی دریایی و سرویس‌های اطلاعاتی خود بخواهد که آمادگی برای نبرد دریایی داشته باشند.

پیش از این نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد پیامدهای راهپیمایی پرچم، سناریوی شلیک موشک و درگیری‌های نظامی را مطرح کرده‌اند.

کد خبر 5504138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha