۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

رئیس پلیس اینترپل کشور:

قزوین می‌تواند پایلوت مقابله با جرایم بین‌المللی بخش کشاورزی باشد

قزوین می‌تواند پایلوت مقابله با جرایم بین‌المللی بخش کشاورزی باشد

قزوین- رئیس پلیس اینترپل کشور گفت: استان قزوین می‌تواند در راستای ثبات امنیت غذایی و توسعه مسائل زیستی به عنوان پایلوت مقابله با جرایم بخش کشاورزی در فضای بین الملل قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هادی شیرزاد ظهر چهارشنبه در همایش امنیت غذایی و مسائل زیستی که در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: لازم است پلیس اینترپل با هدف حفظ منابع کشاورزی در راستای برخورد با مجرمان بین‌المللی پیش قدم باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مبادلات تجاری یک طرف معامله فرد خارجی قرار دارد، بنابراین پیشگیری از جرایم در این حوزه حائز اهمیت بوده و پلیس اینترپل می‌تواند در آن ورود کند.

رئیس پلیس اینترپل کشور گفت: استان قزوین می‌تواند در راستای ثبات امنیت غذایی و توسعه مسائل زیستی به عنوان پایلوت مقابله با جرایم بخش کشاورزی در فضای بین الملل قرار گیرد.

سردار شیرزاد با بیان اینکه هم اکنون پلیس اینترپل در ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل راه‌اندازی شده است، گفت: برای هرگونه فعالیت اقتصادی و تجاری در حوزه کشاورزی می‌توان با استعلام از کشورهای مختلف به پیشینه و سابقه افراد دسترسی پیدا کرد و فضا را برای توسعه اقتصادی بخش کشاورزی مهیا نمود.

این مسئول بیان کرد: آمارهای تحلیلی در فضای جرایم بین‌المللی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کشاورزان برای فروش محصول مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند که این مهم با کمک پلیس اینترپل رفع می‌شود.

رئیس پلیس اینترپل کشور بر حوزه دیپلماسی بین‌المللی انتظامی تأکید کرد و یادآور شد: دریافت گزارش جرایم، تحلیل و بررسی و همچنین همکاری و تعامل با سایر کشورها با هدف ایجاد نظم و امنیت در فضای بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که جمهوری اسلامی در آن بسیار موفق ظاهر شده است.

کد خبر 5509594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha