۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷

طراحی بومی سخت افزارهای کاربردی در صنایع مختلف توسعه یافت

طراحی بومی سخت افزارهای کاربردی در صنایع مختلف توسعه یافت

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد طراحی بومی سخت افزارهای کاربردی در صنایع مختلف توسعه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزه سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک از جمله عرصه‌هایی است که از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بهر مند شده و توسعه یافته است.

حوزه ای که با استفاده از تولیدات در مرز دانش به بلوغ رسیده و نیاز بازار داخلی را جواب داده است. این اتفاق هم به کمک ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان و خلاق محقق شده که به این حوزه ها ورود کرده اند و با تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف، صنایع را از این تولیدات بهره مند کرده اند.

محصولاتی در ۱۲ حوزه سخت افزارهای الکترونیکی و رایانه ای، میکروالکترونیک، مدارهای الکترونیکی، تولید، انتقال، توزیع، ماشین های الکتریکی، الکترونیک قدرت، اندازه گیری و ابزاردقیق، سامانه های کنترل و اتوماسیون صنعتی، تجهیزات ارتباطی، مخابراتی، اویونیک و هوافضا و لیزر و فوتونیک که در صنایع مختلف کاربردی و راهبردی هستند و با فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا تولید شده اند.

تولید بردهای الکترونیک لباسشویی و یخچال، طراحی و ساخت تجهیزات پایش آلاینده های محیط زیست و بهداشت، سیستم های کنترل انتشار آلودگی، طراحی و ساخت ماژول‎های پیشرفته‌ پایانه راه دور و غیره از جمله محصولاتی است که در این حوزه به تولید رسیده است.

کد خبر 5509680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha