رایزنی نخست وزیر عراق با مقام ناتو

رایزنی نخست وزیر عراق با مقام ناتو

نخست وزیر عراق در دیدار با فرمانده جدید ناتو در عراق، بر اهمیت تقویت همکاری با این سازمان در زمینه آموزش نیروهای کشورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در دیدار با فرمانده جدید ماموریت مستشاری و آموزشی ناتو در عراق، بر اهمیت تقویت همکاری با این سازمان در زمینه آموزش نیروهای کشورش تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی امروز (چهارشنبه)‌ در شهر بغداد، پذیرای ژنرال «جیووانی ایانوچی»، فرمانده جدید ماموریت مستشاری و آموزشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق و هیئت همراهش بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده است، الکاظمی و ژنرال ایانوچی در دیدار خود، فعالیت های ماموریت ناتو در عراق و راه های توسعه این فعالیت و غلبه بر هر گونه مشکلات احتمالی پیش روی آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست وزیر عراق در این دیدار با حضور «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی این کشور، بر اهمیت تقویت همکاری با ناتو در زمینه آموزش نیروهای امنیتی کشورش، افزایش کارآمدی آنها در سطح نهادی و همچنین ارتقای مهارت های عملکردی اعضای نیروهای امنیتی تاکید کرد.

فرمانده جدید ماموریت مستشاری و آموزشی ناتو نیز به نوبه خود اهمیت رابطه با عراق به عنوان یک کشور محوری در منطقه و جهان و این که ثبات این کشور بازتاب مثبتی بر ثبات منطقه ای و بین المللی خواهد داشت را مورد تاکید قرار داد.

ژنرال ایانوچی همچنین نقش دولت عراق در این زمینه را ارج نهاده و خاطر نشان ساخت که ماموریت تحت فرماندهی وی آماده فعالیت بر اساس اولویت های دولت این کشور در زمینه آموزش و تقویت توانمندی نیروهای امنیتی است.

کد خبر 5509889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha